Hvis man selv bygger, jeg tænker mere, om APU' ville kunne køre AS, ikke at DET er et krav, mindcraft er top krav, AS ville være en bonus, og behøver ikke være på max grafikker.
Jeg undersøgte lige om det ydelses messigt + pris messigt kunne svarer sig med en APU (6/7k serien)og det kan det altså ikke.(De er for dyre) du kan få en fin nok FX quad/eller 6 kernet + et R7 250 til samme pris som de apu´er der.
cpu/Apu allene koster det samme som mindre ydendde AMD FX41xx/63xx cpu + et R7 250 GDDR5 gfx kort. faktisk blev det overordnet dyere med APU systemet hvis du vil ha max speed på det @ DDR1866mhz og derover.
alt i alt 2550kr. med nye dele. Self kan du få langt bedrer ydende maskine hvis du køber brugt, men med Quadcore cpu, og ok lavend gpu samt 4gb 1600mhz ram og 500gb 7200rpm hdd, så må det jo siges at være en ok minigamer, til mindre opløsninger eller ældre/svage spil osv. + Tror godt den kan køre assasins creed på low/medium i en af de lavere opløsninger.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 17-03-2014 13:25:01.
#6 nu er det jo sådan, at din løsning er både dyere, og langsommere end den jeg allerede har givet et bud på.
Du er 300+ kr over hans budget, hvor jeg er 50kr over, + dit har fragt der kommer oven i, det har mit bud ikke.
Derudover har du fundet et gfx med kun DDR3 ram på, hvilket altså er i underkanten, til alt gaming. Mit bud har 1gb GDDR5, hvilket altid vil være at foretrække over 1-2gb DDR3.
Eventuelt udskift med dette. http://www.cinemagic.dk/shop/x... både i mit forslag tidligere, + i #6s forslag. Så skulle du være gylden, da GDDR5 er markant hurtigere på gpu´er end DDR3 er det.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 17-03-2014 14:28:10.
Ville gå efter brugt, Hvis ikke det kunne lade sig gøre ville jeg vælge en AMD A10-7800. Synes dog kun jeg kan finde en pris på K versionen. Anyway den har samme antal cores som den helt store k model hvad angår grafik. Kommer man så i grafik problemer hen af vejen kan et 260x jo smides i som crossfire og sikkert booste lidt.
#12 problemet er bare, at Apu´erne ikke kan crossfire med et R7 260x, eller et R7 260 for den sags skyld, du skal helt ned i R7 250 DDR3 udgaverne før de kan crossfire ordentligt.
Og ydelsen pt. er ikke god nok i forhold til hvad du kan finde et nyt HD7750 GDDR5 + en FX quad/6 kernet cpu for, da de uden problemer yder bedrer end 7850k modellen. + APU`en skal bruge dyere 2133+ mhz ram for at preforme optimalt. og et behøver du ikke i den anden løsning.
I følge mine beregninger/undersøgelse til denne tråd så kan det ikke svarer sig med apu´en med mindre du finder en 7700/7850 model til under 1000kr. og selv der tror jeg ikke ydelsen kan ramme en kombi Athlon X4/FX4xxx cpu + et HD7750 GDDR5 kort.
#11 Jeg betaler ikke mere i fragt fra Tyskland end i DK ofte mindre 🙂 Snakker vi steder der har fri fragt så er prisen på varer bare tilsvarende højere 😉
Der er selvfølgelig undtagelser og ofte indebærer de en dårligere fragt service.
Som et plus slipper man for postdks dårlige service 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af EasterKanin d. 17-03-2014 18:10:59.
Du skal helt sikkert købe noget brugt. Der går jævnligt ældre I5/I7 setup´s inkl fornuftigt gfx til ca 2500kr. Har selv lige købt en gammel I7 920 inkl godt OC board til 450kr, ram havde jeg liggende men lad os sige 350kr for 8gb. kabi inkl 550w antec psu blev hentet for 2 poser vingummi, og så kommer der en Kingston 120gb ssd 500+ mb/s til 300kr og en 1tb wd købt for længe siden til 150kr. Gfx bliver et 5850 jeg købte for 100kr da køleren var i stykker, men havde selv et defekt kort med samme køler. Alt i alt ca 1400kr. Cpu clocker fint til 4ghz og gfx til ydelse mellem 6870/7850. Og ellers kan du jo bruge 1000kr på et andet og stadig holde budgettet. Maskinen som sådan kan trække alle spil ved 4ghz, det er kun et spørgsmål hvor meget man vil bruge på gfx. Min egen på 10 spiller alle sine spil på et tilsvarende I7 860 / HD5850 setup på sin 1680X1080 skærm det meste på high/ultra, det er så COD serien og lignende shooters.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 17-03-2014 19:27:54.