Windows 8 - Pros/cons?

Software d.  19. marts. 2014, skrevet af comicsdk
Vist: 2146 gange.

comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2014 21:14:28
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg har samlet PC 2 og skal ha' smidt OS på, jeg overvejer at kaste mønt efter Windows 8, men samtidig hører jeg løse rygter, der handler om at mange spil ikke fungerer efter planen i 8.
Er der noget om snakken?
I øvrigt vil jeg gerne læse brugeres generelle meninger om W8.
Tak skal De ha'.
slupper
 
Overclocker
Tilføjet:
19-03-2014 21:38:49
Svar/Indlæg:
124/3
Jeg er rigtig tilfreds med mit windows 8.1. Jeg syntes personligt at ydelsen virker til at være bedre end i windows 7 og mange af de samme tweaks man kunne lave i windows 7 kan stadig bruges i windows 8. Også det bare fedt ens PC starter op på 5 sekunder og er klar til brug. Jeg oplevede lidt problemer med spil i starten da windows 8 kom ud. Men pt har jeg ikke haft problemer med nogle af de spil jeg har købt eller skulle spille igen. Skyrim, WOW, LoL, Dota 2, FM14, Thief og titans fall er bare lidt af de forskellige spil jeg har kørt.

Man skal dog lige vænne sig til den måde det er bygget om med live tiles og den nye start skærm, men det er faktis mere effektivt end det gamle skrivebord når man nu selv har bedre mulighed i 8.1 for at personlig gøre den også jeg fan af den nye søge funktion i windows 8. Håber det hjælper.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af slupper d. 19-03-2014 21:40:54.


Nexan
 
Overclocker
Tilføjet:
19-03-2014 21:46:56
Svar/Indlæg:
68/10
Jeg bruger selv Windows 8.1 og er rigtig godt tilfreds med det.

Jeg bruger det til både gaming og almindelige hverdags ting, og det fungerer perfekt for mig.

Det eneste jeg har gjort er at sætte den til at boote direkte til skrivebordet, men ud over det har jeg intet ændret.

For mig var det bare ren og skær tilvænning, hvilket ikke tog lang tid.

Hvad angår spil, har jeg spillet alt fra Euro Truck Simulator 2 til TitanFall, og har ikke oplevet problemer overhovedet, det hele har kørt som det skulle.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2014 21:49:47
Svar/Indlæg:
5474/39
sidste nye Directx, du for længere support med 8.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 19-03-2014 21:50:11.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2014 22:51:56
Svar/Indlæg:
2897/83
Har heller ikke nogen problemer med win 8. Der kan være helt få specifikke spil som ikke kører i win8. Så hvis du har nogle gamle spil som bare skal køre, så undersøg om der er problemer med disse spil og win8.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 19-03-2014 22:52:10.


Lyngze
 
Redaktionsassistent
Tilføjet:
20-03-2014 09:39:24
Svar/Indlæg:
686/80
Har ingen problemer haft med Win8/8.1 hvad angår spil, havde et lille problem med en page file der havde den forkerte størrelse, men ved ikke om det er en fejl i Win8, eller om dette også var gældende i Win7 for mit vedkommende...

Er desuden super glad for hastigheden af Win8 kontra Win7, synes det blandt andet starter en del hurtigere uden at skulle pille ved systemet og kører generelt en del mere smooth, eneste ting der irriterede mig var faktisk at man startede i metro/start, hvor jeg gerne bare ville til mit desktop, i Win8 var det også det eneste jeg brugte classic start til (at boote op til desktop), er egentligt fint tilfreds med metro UI'et, og først nævnte kan man nu ændre i Win8.1 så alt er godt 🙂

Det eneste reele "problem" med Windows 8/8.1 er faktisk at det istedet for at "lukke" systemet som det er gjort før i Win7 og tidligere, så bruger den en form for hibernation, dette gør at systemet er lidt kvikkere til at starte op (hvilket er fedt nok), men til gengæld gør det også at hvis du dual-booter i f.eks. Linux, så kan du kun bruge partitionen i read-only, eftersom den er markeret som værende brugt til hibernation... Det er så self KUN et "problem" hvis man benytter sig af flere styresystemer og partitionen kan jo trods alt stadig læses, bare ikke ændres fra andre systemer.


Torben67
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2014 16:35:18
Svar/Indlæg:
736/274
Min Win 8 har kørt perfekt og kørt alt vi har hældt i den.

Windows 8 er hurtigere og mindre ressourcekrævende end Win7.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2014 11:58:23
Svar/Indlæg:
2131/173
Så er det jo 6-0 til Win8, kan jeg se.
Lad os prøve det!


Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2014 13:19:52
Svar/Indlæg:
1498/226
Jeg var STOR modstander af Win8 i starten, mest pga. man var låst som bruger(administrator) - hvilket slet ikke gav mening.

Well.. efter at have over rulet Metro, som stadig kører, men ingen Metro programmer kører, og jeg er fuld administrator og at computeren ikke startet op i Metro, har bare gjort mig til en glad mand... Det virker så meget bedre, og jeg er blevet rigtig glad for UEFI installationen(ikke normal boot og elendige ventetider) - MÅÅÅMS..

/Rasmus