Jeg går lidt med tanken om, at prøve et setup med 3 skærme, enten 3 22" eller 24" Med en opløsning på 1080P istedet for at gå efter en 27" på 2540x1440
Er der nogen som generelt har erfaringer med det og omkring hvilke skærme man skal vælge.
Jeg går udfra, at man skal finde skærme hvor rammen er så smal som muligt.
Jeg tænker jo også lidt økonomisk og har ikke lyst til at spendere meget mere end 2000 Kr. per skærm og kan man med det budget finde nogle gode skærme ?
Jeg ville nok gå efter en 29" 21:9 skærm da de fleste plejer at blive ret kede af at have tre skærme pga kanterne som jo altid vil være der ligemeget hvor tynde de er 😉
Vil helt klart anbefale dig én skærm + måske en sekunder hvis vi snakker gaming. Gaming oplevelsen er ikke meget bedre på 3 skærme, og du vil faktisk få en dårligere oplevelse imo, pga den lavere framerate/grafiske udfolden, pga de 3x flere pixels der skal renderes.
Man kan få færdige flerskærmsløsninger. Endda til ret rimelig priser. F.eks. http://goo.gl/DfMVGy Og de Asus skærme der er brugt har ekstremt tynde rammer.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af ByteMe d. 20-03-2014 10:01:17.
Ja det sæt til 5000 kr. er faktisk til at overkomme.
Det skal siges, at jeg hovedsageligt spiller FPS og bilspil og tænker, at man må have et større synsfeldt i fps spil som BF4, men om det fungere ordentligt ved jeg ikke.
Det ser sgu fedt ud. Det er meget tæt på, at jeg beslutter mig til sådan en skærm. Men det kan godt være, at det ikke allerede bliver i næste måned, der er desværre en masse andre ting jeg skal bruge penge på
Der går laaaang tid før jeg selv har råd til sådan en fætter 🙂
Jeg ser flerskærme setup som en slags udvidet pixel fejl 😀 Jeg ville blive sindsyg hvis jeg skulle glo på de skærm kanter når jeg spiller eller bare er på skrivebordet så derfor ville jeg nappe sådan en 21:9 🙂
Synes også det ser pænere ud og sluger mindre plads 🙂
Jeg har selv det 3 skærm setup fra komplett med en 27" sat over den miderste skærm som "tv/film" skærm og jeg kan ikke leve uden så meget desktop mere Hehe gamer kun på den i midten i de fleste spil men i bil spil syntes jeg det er fedt med 3 skærme men ellers er det bare til mest mulig desktop
Jeg ville nok gå efter en 29" 21:9 skærm da de fleste plejer at blive ret kede af at have tre skærme pga kanterne som jo altid vil være der ligemeget hvor tynde de er 😉
Ja hvis det ikke var fordi jeg skulle spare op til ferien, så ville jeg identitet tvivl bestille den skærm i næsten måned. Men det kommer til at tage lidt længere tid, så venter nok til eft eråret og så er den blevet lidt billigere, eller der er måske kommet en ny model.