Ny Bruger
Tilføjet: 23-03-2014 19:01:22
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg har undersøgt den nuværende grafikkort-situation (Nvidia) de seneste dage. Og det ser ud til at der er meget forskellig spekulation omkring hvornår de nye Maxwell kort kommer på gaden. Folk på nettet gætter jo fra A-Z :) Der er dybest set ingen der ved noget (udover Nvidia selv).
Nogen mener dog at 790 kommer meget snart, og der så ikke går længe før 800-series kommer. Men igen, speculations!
Der er Nvidia GPU Technology Conference de her dage og det kan jo være de ikke nævner noget om release på deres nye 800-series kort til dette årlige event (www.gputechconf.com ). Og det frygter jeg lidt de ikke gør, så jeg vil gerne forberede mig på hvilket kort der kan anbefales i den situation.
Mit spørgsmål lyder på følgende:
I tilfælde af at Nvidia intet siger om deres nye GTX 800 series, ville i så synes at GTX 780 Ti (OC af enten Asus, MSI e.l.) er et godt køb på nuværende tidspunkt?
Det skal lige siges at jeg er en gamer som kræver et kort der kan trække høje details ved høj fps.
Jeg er åben overfor forslag :)
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af DataLane d. 23-03-2014 19:07:52.
Som altid med hardware: Har du brug for et performance boost nu, så køb nu. Der er altid noget nyt på trapperne.
De nye Maxwell kommer hverken i morgen, eller om en uge. Kunne forstå hvis de var blevet præsenteret eller at nettet flød over med rygter om en snarlig release, at man venter, ellers ikke.
Lige præcis maxwell synes jeg er værd at vente en måned eller 3 på, hvis ellers man har noget man klarer sig med indtil da.
Det første kort på arkitekturen, gtx 750 ti, leverer dobbelt så meget ydelse pr watt som 6/700 serierne. Og det er på 28nm. Hvis nvidia får det ned på 22nm - så kommer de godt nok til at rykke!
Men som du siger - spekulation, måske, og det kan være..
Ny Bruger
Tilføjet: 23-03-2014 22:08:05
Svar/Indlæg:
2/1
Tror ikke at 20nm chips kommer før efteråret.
Det ikke umuligt!
Spørgsmålet er jo så om Nvidia kunne finde på at release kort baseret på 28nm tech og så kalde dem GTX 800 series, mens de gemmer de "rigtige" Maxwell kort til senere. (de har jo smidt 28nm i 800M-modellerne til laptops og kaldt dem for Maxwell).