Hvilken køling vil du vælge?

Vandkøling d.  31. marts. 2014, skrevet af Damsgaard87
Vist: 1612 gange.

Damsgaard87
 
Overclocker
Tilføjet:
31-03-2014 12:57:37
Svar/Indlæg:
71/26
Hej HWT

Jeg sider pt. med en stock køler på min 4770k, og skal have den skiftet ud til noget andet og pænere.

Men hvilken form for køling skal jeg vælge.
For mig er der tre muligheder:
1: Fans - Syntes de larmer en del, og syntes ikke det er super pænt.
2: Lukket vandkøling - Den jeg har set larmer meget + plus der er få man kan opgradere til GFX også.
3: Custom vand - Det er den jeg heller til, da jeg syntes det ser lækkert ud, og er stille.

Men jeg ved intet om custom vandkøling, er der noget jeg særligt skal være opmærksom på?

Hvad tænker i er den bedste løsning?

Jeg skal ikke clocke en masse med det, det er mest som en del af et casemodding projekt.

Mvh Damsgaard
Torment
 
Overclocker
Tilføjet:
31-03-2014 12:59:06
Svar/Indlæg:
463/62
det er 100% den bedste løsning men tilmed også den som koster mest $$$ så det må du gøre op med dig selv om du vil ofre so mange penge på det.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2014 14:34:21
Svar/Indlæg:
8947/160
Det bedste er helt sikkert hjemmebygget vandkøling. Og hvis du ikke har så mange penge kan du jo købe brugt, så sparer du en formue, brugte vandkølingsdele er nemlig meget billige i forhold til nypris. Jeg har en del du kan købe, både slanger og fittings, pumpe, div res. Flere af delene er helt nye og ubrugte. Halv pris for det nye og 1/3 og under for de brugte. Men find ud af nøjagtig hvad du skal bruge.


Monberg75
 
Moderator
Tilføjet:
31-03-2014 14:51:54
Svar/Indlæg:
1194/156
Ved ikke lige hvor du har fra at luftkøling skulle larme?

Skulle da nok mene man kan få luftkøler der larmer det samme eller mindre end en vandpumpe og blæser.

Hvis du ikke kører OC på nogen måde ville jeg nok anbefale en god luft køler, jeg selv har en enermax, den er super stille og køler cpu fint.


Lyngze
 
Redaktionsassistent
Tilføjet:
31-03-2014 18:39:49
Svar/Indlæg:
686/80
Hvis du køber en af de bedre luftkølere kan du sagtens slippe af sted med at køre blæserne ved meget lav hastighed... især hvis du ikke har behov for OC.
Selv med OC behov kan man faktisk godt køre med lavere hastighed på blæserne, samme er selvfølgeligt gældende med et vandkølingssetup, hvis ikke man kører med høj hastighed på blæsere/pumpe larmer skidtet ikke det helt store...