Windows 7 OEM fra HDD til SSD

HDD/SSD/RAM d.  31. marts. 2014, skrevet af Ottendahl
Vist: 1637 gange.

Ottendahl

Nørd
Tilføjet:
31-03-2014 23:39:18
Svar/Indlæg:
49/10
Hej.

Noget der burde være så simpelt skaber endnu engang problemer.

Jeg har clonet partitionen, men er egentlig interesseret i at computeren kan formateres uden cd.

Så forsøgte jeg at tage backup med Samsung recovery tool, men kunne endnu engang ikke boote op uden cd.

Hvad mener i selv er den bedste måde at gøre dette på? Evt link til en guide eller youtube video.

Mvh Anders
Cocio21

Moderator
Tilføjet:
31-03-2014 23:50:16
Svar/Indlæg:
4983/48
Der skal være en recovery partition (drev) på disken for at det kan lade sig gøre uden en Dvd, eller lign til at installere fra.

Du kan se i diskhåndtering som en sådan en overhovedet findes for din model ved at check om der ligger sådan en partition på din disk.

Diskhåndtering findes i Computereadministration, som åbnes ved at højre klikke på "denne computer" også klikke på "administere". Diskhåndtering ligger længere nede i listen men burde være til at finde.

Findes en sådan partition (den har intet drevnavn, og kan ej ændres på via diskhåndtering) kan du via en tast under boot, starte recovery install derfra 🙂

Google evt din model og recovery, for at finde den rigtige tast at trykke på ved boot 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 31-03-2014 23:51:26.

Ottendahl

Nørd
Tilføjet:
01-04-2014 00:00:31
Svar/Indlæg:
49/10
Så hvis bare jeg cloner den partition så mener du at jeg både kan installere windows direkte derfra og i fremtiden formatere uden cd?

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2014 06:07:47
Svar/Indlæg:
4337/121
Hvis der er en recovery partition så ja 🙂

Er der ikke sådan en så kan du hente en W7 ISO svarende til den version du allerede har og smide den på en USB pen eller DVD og så bruge din produktnøgle under install 😉

Når du så har lavet en frisk install incl alle drivere og opdateringer så kan du lave et disk billede og smide på din HDD på en mindre partion og vupti så har du lavet din egen meget bedre recovery funktion 🙂Det kræver dog at du starter et program som f.eks http://www.acronis.com/en-us/s... .html fra evt USB pen

Jeg vil selvfølgelig anbefale at have det hele på en USB pen da der ikke er nogen grund til at tage f.eks 10gb fra din SSD 😉

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af EasterKanin d. 01-04-2014 06:25:19.

Ottendahl

Nørd
Tilføjet:
01-04-2014 19:04:56
Svar/Indlæg:
49/10
Jeg kopiere partition, men det lykkes ikke at installere via den. Så jeg installerede via cd og kunne godt bruge min cd key.

Men nu tænker jeg om der overhovedet var nogen grund til at kopiere partitionen eller om den bare ligger og fylder?