Sjov af den gode slags :-)

Hyggehjørnet d.  09. april. 2014, skrevet af EasterKanin
Vist: 6465 gange.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 11:04:27
Svar/Indlæg:
4337/121
zubrowka01

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 11:42:16
Svar/Indlæg:
867/18
Nice happening

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 12:00:19
Svar/Indlæg:
1599/100
Nu sidder jeg og tænker.. Ok. Dette er fra Spa 2013. Det var oppe og vende i medier i flere dage. Intet specielt morsomt hvis du spørg mig.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 12:04:20
Svar/Indlæg:
4337/121
Jeg tænker mere af den slags 🙂

Alle der udvinder olie og gas i de regioner burde stilles op af en mur og skydes 🙂

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 13:44:17
Svar/Indlæg:
5750/124
#3 Jeg vil vende den om at sige at dem der laver den slags numre burde finde sig noget bedre at lave - men sådan er vi jo så forskellige 😉

morcheeba

Overclocker
Tilføjet:
09-04-2014 14:10:49
Svar/Indlæg:
216/10
Synes det er fantastisk 🤡 Vi lever i en verden hvor der kun bliver lyttet til dig hvis du kan betale ved kasse 1. Derfor finder jeg denne form for aktivisme fantastisk :)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 14:19:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Det er nu ikke helt sandt. Der er andre måder, end likes på Facebook, hvorpå man kan gøre sin indflydelse gældende 🙂

morcheeba

Overclocker
Tilføjet:
09-04-2014 14:24:17
Svar/Indlæg:
216/10

Jeg er ikke enig :) But enlighten me :D

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 14:26:49
Svar/Indlæg:
1881/22
Stem med pengepungen.
Hvis du ikke kan lide dem måde en given virksomhed opføre sig på, så lad være med at købe deres varer/ydelser 😉

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2014 15:36:15
Svar/Indlæg:
1001/5
Jeg synes det er eksseptionelt barnligt af Greenpeace. Og ja, en af de helt store grunde til jeg hader dem. De håndtere situationer ved at være barnelige og bruge fysisk "vold".

Jeg elsker grøn energi (vind, sol, vand og alle andre former. Jeg synes det er spændende rent teknologisk) og håber da en dag, at alle bruger det. Men det skal ske gennem forbrugerne og gennem salg.

Vis verden fra et positivt synspunkt. Gør noget for at fremme den grønne teknologi og sælge den positivt i stedet for bare at snakke dårligt om de andre. Hvis greenpeace var modne, så brugte de deres kræfter og energi på, at sætte fokus på grøn energi ved at tale positivt om den og selv bidrage til forskningen.

Det er som at holde en god fest, og så kommer der nogle og ødelægger den fordi de ikke ved hvad de ellers skal bruge deres weekend på.

Jeg håber da virkeligt heller ikke at folk hepper på dem som mopper andre i skoler/arbejdespladser - så har man godt nok ikke meget at bidrage med på jorden.

Greenpeace holder sig ikke til loven og de er ikke en prik bedre end når Putin lige HAPSER lidt land til ham selv. Terrorisme.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 16:08:59
Svar/Indlæg:
23132/740

Nakke

Overclocker
Tilføjet:
09-04-2014 16:46:55
Svar/Indlæg:
101/1
#10 svar ham lige, jeg er også interesseret hvordan man kan skabe opmærksomhed på samme måde som Greenpeace gør ved deres aktivisme som ved fx formel 1 prisoverrækkelsen eller ved Shells raffinaderi i Fredericia?

9# at sammenligne Greenpeace med Putin er da et besynderligt dårligt argument ;) De er forkæmpere for nogle som vi "normalt" ser som positive ting. Økonomien spiller dog ind og derfor er alt ikke så perfekt som Greenpeace ønsker.

;)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nakke d. 09-04-2014 16:51:10.

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 17:11:12
Svar/Indlæg:
3907/73
Piv piv. Ingen vil jo alligevel betale for alternativet til Shell. Tror nu også et en virksomhed som Shell er fløjtende ligeglade med sådan en happening. Så lad bare børnene have deres sjov.

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 17:17:47
Svar/Indlæg:
1881/22
Jeg er temmelig sikker på at Putin, og rigtig mange i den russiske befolkning, ser det som Putin laver i Ukraine og andre steder som positivt.

Husk: Den enes terrorist/sabotør, den andens frihedskæmper/helt 😉

Som idéer kunne Green Peace f.eks. fejre og lave happenings når der opføres vindmøller og lignende energiformer, med samme entusiasme som de viser når de skaber ballade når andre fejre noget. -aka: Lave positiv omtale om deres projekt, i stedet for negativ.

laerling

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 17:29:50
Svar/Indlæg:
922/13
haha fedt! go GP ❤ ❤

CF

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 17:30:19
Svar/Indlæg:
4689/105
Det er da så harmløst lavet det der...

Ikke noget der kan bringe mit pis i hvert fald. Det havde været noget helt andet hvis der havde stået 20 mennesker med bannere og skabt sig, så man skulle til at anholde folk. Det der kan da kun give mig et lille smil på læben.

... det var jo harmløst folkens 🤣

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2014 17:38:41
Svar/Indlæg:
1001/5

Præcist! 🙂

morcheeba

Overclocker
Tilføjet:
09-04-2014 18:20:45
Svar/Indlæg:
216/10
Dejligt du kan li grøn energi og alt det. Men hvorfor tror du at grønnere energi ikke længere fremme? Lobbyerne for fossilt brændstof poster millioner hvis ikke milliarder efter politikere rundt omkring så der ikke laves afgifter og der ikke bruges alt for mange penge på forskning inden for grøn energi.
I den Amerikanske valgkamp i 12 blev der for første gang i 26 år ikke snakket om klimaet i de store krydsdebatter der var. Nu kan jeg self. ikke finde et link på hvor mange penge den sorte lobby kastede efter både Romneys og Obamas valgkamp. Men det var beløb som var på højde med små landes samlede økonomi ( http://www.dr.dk/Nyheder/Udlan... ).

For at tage det herhjem til lille Danmark er der også godt gang i korruptionen. At kalde det korruption er self en personlig holdning, men i min verden er det korruption når man betaler politikere før som efter, for at love bliver lavet så de passer lidt bedre til ens egne interesser. Ta f.eks A.P. Møller. Han lavede en aftale med VKO regeringen i 03 og set i bakspejlet (Ja det er self let nok nok) så mistede Danmark omkring 75 milliarder pga VK ikke ønskede at lytte til hvad eksperterne mente aftalen skulle bestå af. ( http://www.dr.dk/Nyheder/Polit... ). Sjovt nok giver samme A.P. Møller stort tilskud til samme partier. I Samme artikel nævnes også SAXO Banks indflydelse på LA( http://politiken.dk/debat/prof... ).
Rent faktisk er det så galt i Danmark at 9 organisationer sidder på 1/3 af de 1700 lobbyorganisationer man vurdere der arbejder på at påvirke politikerne. ( http://www.b.dk/politiko/faa-o... ) Samme billed gør sig gældende når man kigge på produktionsmidlerne rundt omkring i verden. Få mennesker sidder på det hele.
Det hele kan så lige toppes med at de Danske regler om parti støtte er det blandt de værste i Europa ( http://www.b.dk/politiko/europ... ) Som artiklen skriver så er det et demokratisk problem at du i Danmark kan donere dig til indflydelse.

Jeg er dog enig i at vi også skal være positive og som #8 siger så kan vi også styre tingene lidt med pengepungen. Bedste eksempel jeg lige kan komme på at sodastreams nedtur efter at det kom frem at deres drik blev produceret på besat Palæstinensisk jord. Ja vi kan gøre en forskel, desværre bare ikke en særlig stor en. Der skal MANGE flere penge til for at få indflydelse så hvis man tror at ens boykot af Sodastream gør noget af betydning for Palæstinenserne så er man en smule naiv. Men selvfølgelig, mange bække små....

Kan stadig ikke se hvordan common sense har den store indflydelse. Fordi du kan tænke betyder det ikke at der lyttes på dig. Personligt mener jeg MANGE politikere er blottet for det.

morcheeba

Overclocker
Tilføjet:
09-04-2014 18:47:03
Svar/Indlæg:
216/10
#9 Nå ja havde jo helt glemt Putin snakken. Når nu det er så forfærdeligt at Øst (Rusland) hapser et land. Hvorfor er det så ikke forkasteligt at at Kosovo blev løsrevet fra Serbien? Eller at Israel besætter mere og mere land fra palæstinenserne? Tjek evt selv dette kort (http://peecee.dk/upload/view/4... )

Jeg synes det er sjovt at når det er vesten der løsriver eller støtter så er det i orden. Men så snart det er Øst så er fanden løs. Jeg gad godt at se hvordan Europa havde reageret hvis det havde været Rusland eller Kina der havde stået bag en aflytning af statsoverhoveder eller bare alm europæiske borgere som USA bevisligt har gjort.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 19:16:31
Svar/Indlæg:
2131/173
13

Noget tyder på at du evt. har misforstået konceptet.
Personligt ville jeg ikke støtte Greenpeace i at skabe opmærksomhed omkring positive tiltag og arrangere vindmøllefester, de får min penge for at skabe opmærksomhed ifht. de negative miljømæssige konsekvenser af dit og dat - det er jo ligesom det Greenpeace går ud på.

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 19:45:37
Svar/Indlæg:
1881/22
Så du vil hellere fokusere på problemerne, end på at løse dem? :no:
...det skal vi da nok komme videre af 😴

(og nej, jeg har bestemt ikke misforstået konceptet. jeg synes bare det er latterligt, og mener de burde bruge deres kræfter på løsninger. Det er fint at de siger "her er et problem", men brug resten af energien på så samtidig at finde løsninger, istedet for at opføre sig som forkælede teenagere som lige har fået nej til at få den nye iphone!)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 09-04-2014 19:46:14.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 19:49:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11 + #17

Mener I virkeligt, at de eneste måder hvorpå man kan behandle en sag er apati eller aktivisme?

Så længe individualismens og kollektivismens postmoderne selvlede og dårlige undskyldninger dominerer folks tankesæt, forstår jeg ikke folks holdning til politik.

Endnu mindre, når der ofte mangler fornuftigere alternativer.

At være engageret, handler om andet og mere end bare at give sin mening til kende. Endnu mindre, syns jeg, det handler om sabotage og stjålne sekunder på TV.

Den dag kollektivet tænker længere end nedenstående animation illustrerer, så begynder jeg at ane et håb. Indtil da, er det ikke andet end en stor bunke klynkehoveder, som brokker sig over at de ikke selv "kun" fik to kugler is, når nu den anden dreng fik fire kugler.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 09-04-2014 19:50:17.

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2014 21:01:31
Svar/Indlæg:
2131/173
20

Tak for dit input.
De ord du lægger i min mund, må stå for din egen regning.
Mht. det andet vrøvl; jeg ved ikke om jeg kan se hvor aktivisterne opfører sig som skuffede Iphone-entusiaster.
Det er heller ikke Greenpeaces opgave at løse problemer andre skaber, det er deres opgave at få folk som dig og mig til at få øje på problemerne.

At de så muligvis gør det på en måde du ikke bryder dig om, er jo herresurt, det er sandt nok.