Har prøvet at boote op. men intet hjælper. Puha jeg har købt computeten for nogle år siden. kan slet ikke huske hvad der sidder i. Der sidder et radeob 5850 gfx. et Evga nvidia bundkort. nogle G skill ram. Ja jeg beklager men jeg er elendig til hardware.
Det er efterhånden 3-4 år gammelt vil jeg tro. Det er blevet brugt meget ja. Jeg synes bare det er underligt at det lige præcis sker når min harddisk laver fejl. der er en vandblok på mit gfx, så ved ikke om kølepastaen stadig er gældende?
Jeg prøvede at skifte hdd og det samme skete, så det er nok ikke den nej :) Har ikke noget kølepasta, har dog heller aldrig prøvet at påføre det før. Pumpen kører fortsat.
Kunne være en ide, men jeg tænker at det næsten ikke kan svare sig hvis jeg skal ud og købe dele til den når den efterhånden er gammel. Så er det måske bare bedre at anskaffe sif en ny computer? Det er lidt ærgerligt da computeren er bygget fra bunden af en anden bruger herinde. Den var ret lækker for et par år siden. Men computere er jo hurtigt outdatede efter et par år :(
Spændende. Er det noget du vil underbygge nærmere?
Vi sidder en flok elektronikmekanikere, elektronikteknikere og svagstrømsingeniører der ikke forstår.
Nvidia mobo = Nforce chipsæt = varme 😛
Har set ram/Gfx lign fejl på den slags chipsæt før, min kammerat har haft den slags fejl på sit 750i, det lignede at Gfx var defekt, men viste sig at være mobo der var tæt på sin levetids ende 🙂
Det er ofte kun low range Nforce bundkort der holder i mange mange år uden reglemessig rengøring og service 😛
Det ville være en god ide at teste HDD og Gfx med en anden Pc eller lign da problemet kan være lidt af hvert her...