HTC Wildfire S siger ikke mere plads, selvom der er. What to do?

Diverse d.  12. april. 2014, skrevet af Senosk
Vist: 2057 gange.

Senosk

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2014 13:51:31
Svar/Indlæg:
233/38
Hej alle! :)
Det er sådan at min mors telefon, HTC Wildfire S, brokker sig over at der ikke er mere plads på telefonen. Vi kan ikke opdatere nogle af apps'ene på den, fordi den siger at der intet plads er på den.
Jeg har været inde og slette ALLE unødvendige apps, så der kun er de to apps min mor bruger mest "Mobilepay" og "Mobilbank", og så selvfølgelig alle de der standard apps der er på den, som vi jo ikke kan slette.

Men det der undrer mig er, at den ikke kan opdatere hverken Mobilepay eller Mobilbank, skønt begge apps ligger på hukommelseskort (hvor der er over 1 gb ledig plads), fordi den siger der er for lidt plads på telefonen.
Det kan vel ikke passe, at jeg skal formatere telefonen for at give mere plads i telefonen?

Går jeg ind i Indstillinger -> Opret mere plads, så siger den at jeg ikke kan gøre det, da der ikke er flere apps som den kan pille ved.
Jeg har forsøgt at klikke "Optimer hukommelse", som den også gjorde, men det hjalp ikke.

Ifølge telefonen så er der 4,11 Mb ledig plads ud af 150 Mb.
Hver gang den siger at der ikke er mere ledig plads på telefonen, så kan vi hverken komme i galleriet, mobilbank eller mobilepay.

Hvad kan vi gøre?
Det drejer sig om en HTC Wildfire S
Hun skal vel ikke ud og investere i en ny telefon, vel? Det håber jeg da ikke.
ByteMe

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2014 14:27:23
Svar/Indlæg:
389/19
Med Program-manager kan du prøve at gå samtlige apps igennem. Mange af dem samler en masse data sammen og dette kan slettes med RYD DATA og RYD CACHE knapperne

Tjek også om noget apps kan flyttes til SD kortet

Og så kan du jo lige tjekke om der ligger nogen billeder eller musik og fylder på mobilen. Det lyder underligt at der kun skulle være 4 MB tilbage når der kun er 2 apps installeret. Min gamle Desire døjede med det samme problem, men selv med en 6-8 apps var der da som regel en 30-40 MB fri

Nyere telefoner har meget mere hukommelse, så måske man snart burde overveje en udskiftning. Det behøver jo ikke være dette års nyeste model. Der er masser af lidt ældre modeller der ikke koster så meget.

Senosk

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2014 14:58:23
Svar/Indlæg:
233/38

Med Program-manager kan du prøve at gå samtlige apps igennem. Mange af dem samler en masse data sammen og dette kan slettes med RYD DATA og RYD CACHE knapperne

Tjek også om noget apps kan flyttes til SD kortet

Og så kan du jo lige tjekke om der ligger nogen billeder eller musik og fylder på mobilen. Det lyder underligt at der kun skulle være 4 MB tilbage når der kun er 2 apps installeret. Min gamle Desire døjede med det samme problem, men selv med en 6-8 apps var der da som regel en 30-40 MB fri

Nyere telefoner har meget mere hukommelse, så måske man snart burde overveje en udskiftning. Det behøver jo ikke være dette års nyeste model. Der er masser af lidt ældre modeller der ikke koster så meget.

ByteMe skrev d. 12-04-2014 14:27:23

Well, jeg har været alle programmer igennem og hun bruger jo netop kun Mobilepay og Mobilbank, som er de eneste apps, som jeg har kunne overføre til SD-kortet.
Hun optager aldrig video og billeder er der kun ganske få af.
Det er så lykkedes mig at få 30 mb fri ved at fjerne opdatering til FB, som hun jo alligevel aldrig bruger.

Men det kan være at hun skal have en ny så?

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2014 18:30:20
Svar/Indlæg:
648/5
Jeg ville bare lave en "tilbage-til-fabriks-indstillinger". Det sletter mange filer som bare ligger og fylder i hukommelsen