Blokken kommer du til at betale fuld pris for, tror ikke du finder en brugt i dk. Men resten kan du finde brug til ok penge.
Personlig var jeg gået all the way, måske brugt 2k på det, men hvis du ikke har rodet med vand før, og ikke føler dig sikker, så snup en lukket kreds :)
Problemet er nemmelig at jeg har 19 tommelfinger og aner ikke en meter om det
Har du brug for det kan vi godt tage et par timer for at samle det.
Du kan få en holder til en antec 920 vandkøler så den kan monteres på dit grafikkort, der skal lige kontrolleres at den passer, men jeg ved at komplett.dk forhandler dem. Så kan du smide nogle køleprofiler på RAM og strømforsyning, så har du lukket vand på det. Jeg mener at sådan en holder koster 250kr. og køleren 650, så er du oppe på 900.
Du kan selvfølgelig også gå helt custom, men så vil jeg også anbefale at køle en CPU blok, det vil ikke koste dig meget at udvidde til CPU, og det vil give godt. Så kan du evt. sælge den 920'er du har og den vej få finanseret den CPU blok.
Jeg har selv kun erfaring med at samle vandkøling selv, så har ikke prøvet sådan et lukket system.
De fleste af mine dele er fra EK og har blandt andet en fullcover fra EK på mit Radoen 7950.
Køleprofilerne fra EK er det nemmeste jeg nogensinde har arbejdet med og langt mere simpelt at sætte på, end en tilsvarende køleprofil til blæsere.
Alt passer ned til mindste detalje og det som tager længst tid, er at klippe det medfølgende dobbeltklæbende thermisk tape til,som skal sidde på kondensatorerne og den slags.
Det er lækkert med et stille system, som samtidig er overclocket til bristepunktet og giver et dejligt køligt resultat.