Ny Com + TV Tuner?

Gaming d.  19. april. 2014, skrevet af Mustaa
Vist: 823 gange.

Mustaa
 
Superbruger
Tilføjet:
19-04-2014 21:12:48
Svar/Indlæg:
87/22
Jeg vil gerne kunne se alle mine Tv kanaler på PC'en.. Jeg har stofa og har mellem/stor pakken..
Kender i nogle gode tv tuner kort? .. så man via antenne kabel til pc'en vil kunne se alle ens kanaler?.. Eller noget lignende?..

Og jeg har købt denne computer og venter på at modtage den.. Hvad synes I? Er den god til prisen? Det er min første stationær 😎 .. Ville bare høre om det var et godt køb eller noget lort .. 😀


Komplett Gamer Pack - Intel Edition

Fractal Design Define R4 Black Pearl Blæsere: 1x 140mm Front, 1x 140mm Bag, Lyddæmpet

Corsair CX 750M, 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular. 4x 6+2pin P

Intel Core i5-4670K Socket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 84W, HD460

MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 ATX, Z87, DDR3, 3xPCIe-x16, SLI/CFX, VGA,HDMI,DP,K

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Kit w/2X HyperX Genesis 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240p

MSI GeForce GTX 780 Gaming 3GB PhysX "Twin Frozr IV", with DAYLIGHT

Samsung DVD Writer, SH-224DB SATA, DVD±R: 24x, DVD±R DL: 8x, CD-R: 48x, Bulk, B

Seagate Barracuda® 2TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"

3 års garanti - Send ind, PC sendes ind af kunden til Komplett.dk

AMD's Radeon Ruby Rewards R-Series, only for Komplett PC, 4 free games

Skærmkabel DVI M/M 2 m, skærmet topkvalitet, dual link

PRIS: 9080kr.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Mustaa d. 19-04-2014 21:13:54.
ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
20-04-2014 00:17:15
Svar/Indlæg:
389/19
Hvis du kan finde dette kort : http://digitalt.tv/digital-dev...
så er du rigtigt godt kørende. Jeg har selv kortet og det optager/viser TV i super kvalitet og har endda to tunere, så der kan optages to ting på samme tid. Det er et af de få kort der virker sammen med Windows Media Center.
MM Vision plejede at sælge det, men har det vist ikke for tiden, men måske andre shops har.


Mustaa
 
Superbruger
Tilføjet:
20-04-2014 01:22:29
Svar/Indlæg:
87/22
Tak for dit svar..
Jeg har ikk meget forstand på det..
Men hvis nu jeg købte det kort og installerede det..
Kræver det så ikke andet end at sætte en antenne kabel i? også vil man kunne se alle ens kanaler , som man normalt kan se på tv'et`? :)


Flmr77
 
Overclocker
Tilføjet:
20-04-2014 08:50:43
Svar/Indlæg:
158/14
Hej.

Udover et tv tuner kort til din signal type,(stofa er dvb-c)skal du også gøre dig klart hvilket mediecenter software du vil bruge.

Med genereelt er Hd-homerun og digital devices løsninger meget anbefalede (også fordi det er dual tunere enten som intern eller netværkstuner)

Mht. dit system er det noget overkill som mediecenter, og vil medføre et stort idle forbrug i forhold til et "alm." mediecenter, men ville fint kunne bruges til der evt. bliver penge til et "alm." mediecenter.

(Hvad med støj fra den, når du ser film ?)

Og vil også anbefale dig at kigge på følgende 2 sider, hvis det skal være på dansk.

http://digitalt.tv/kategori/go...
( test af div. tunere og lidt software tests)
http://forum.recordere.dk/foru...
( vel det største danske community når det angår HTPC)

Håber det hjælper dig lidt på vej.


Mustaa
 
Superbruger
Tilføjet:
20-04-2014 12:00:07
Svar/Indlæg:
87/22
# 3
Kan Windows media center være fint?..
Er der ikke noget billigere end HD-HomeRun?.. Synes det er lidt for dyrt :P...

I forhold til min nye computer, så skal den ikke bruges som mediecenter..
Er købt for gaming og for alt det daglige.. :D ..

Jeg har valgt det kabinet der hedder Fractal R4, da den har fået rigtig gode anmeldelser omkring støj niveau og omkring kølingen ..
Jo mindre den larmer, jo bedre synes jeg..
Køber måske en ekstra køler til den foran...


Det eneste jeg egentligt vil er at kunne se alle mine tv kanaler på computeren. Ikk så meget om det er super kvalitet eller om jeg kan optage.. :).. Men tak for jeres svar og jeg vil kigge lidt videre på det :)


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
20-04-2014 16:08:24
Svar/Indlæg:
389/19
#2 Ja, med sådan et kort i PC'en ,så vil du kunne bruge Windows Media Center som et almindeligt TV + video optager. Du kan se alle de kanaler som Stofa leverer til dig og som ikke kræver et kort. Til eventuelle krypterede kanaler skal der bruges et CI modul (vist i artklen jeg linkede til) og et ekstra kort fra Stofa. Jeg har selv Stofa med mellempakken og det fungerer 100%

Der er selvfølgelig mange andre TV tuner kort, men jeg har ikke kunne finde andre der virker med Windows Media Center. Det er noget med at WMC ikke understøtter DVB-C kanaler, altså kabel TV, så softwaren til Cine kortet snyder WMC til at tro det er en sattelit receiver. Andre kort bruger deres egen TV software og dem jeg har prøvet har været både sløve og ustabile.


Mustaa
 
Superbruger
Tilføjet:
20-04-2014 16:24:23
Svar/Indlæg:
87/22
Hvad har det kostet dig for det hele?:)

Hvad med HD HomeRun?.. Er det godt?..


Flmr77
 
Overclocker
Tilføjet:
20-04-2014 17:24:48
Svar/Indlæg:
158/14
#1 der findes alternativer til Hd-homerun, havde lidt misforstået dig, så troede du ville have en mediecenterløsning.

Ved der er folk på recordere.dk der har andre tunere end hd-homerun til salg.

Men ja mediecenter ville kunne gøre arbejdet for dig ( dog er det et program der ikke er blevet udviklet på længe, så mange bruger alternativer som Xbmc/Mediaportal/Dvblink med flere, hvis der snakkes windows software.