I denne test er det jo så ikke _kun_ ramhastigheden der testes, men også ram-timings.
Kunne være interessant at se forskellen mellem 1866 og 2400Mhz ved samme timings (f.eks cl 11-11-11-36?). Ud fra dette ville man så bedre have mulighed for at vurdere, om det er hurtige timings eller højere Mhz der skal kastes penge efter. 🙂
Eller ultimativt 2400Mhz CL 9-9-9-24 🙂
I denne test er det jo så ikke _kun_ ramhastigheden der testes, men også ram-timings.
Kunne være interessant at se forskellen mellem 1866 og 2400Mhz ved samme timings (f.eks cl 11-11-11-36?). Ud fra dette ville man så bedre have mulighed for at vurdere, om det er hurtige timings eller højere Mhz der skal kastes penge efter. 🙂
Det vil ikke give så meget mening da vi så skal enten "overclock" de lille RAM eller "underclock" de store RAM, hvilket i min verden ingen mening giver, da du alligevel ikke kan få RAM det 100% vil svare til de indstillinger, og mange har måske ikke modet på at ændre indstillingerne selv.
Det der er testet med her er altså out-of-the-box ydelse, noget man ved man kan få ved at sætte det sammen og starte systemet, hvilket jeg synes er meget bedre end specielle indstillinger.
Det vil ikke give så meget mening da vi så skal enten "overclock" de lille RAM eller "underclock" de store RAM, hvilket i min verden ingen mening giver, da du alligevel ikke kan få RAM det 100% vil svare til de indstillinger, og mange har måske ikke modet på at ændre indstillingerne selv.
Det der er testet med her er altså out-of-the-box ydelse, noget man ved man kan få ved at sætte det sammen og starte systemet, hvilket jeg synes er meget bedre end specielle indstillinger.
Præcis det mht underclock/overclock. Grunden er (som testen også er inde på), at nogle ting bedre kan lide stramme timings, mens andre bedre kan lide mange Mhz. Ud fra denne test kan man så ikke se, (når man vil have hurtigere ram), om man skal købe 1866Mhz med stram timing, eller 2400Mhz med løs timing, derfor mit forslag.
Jeg tror ikke rigtig på, at der her på hwt findes ret mange personer der ikke kan/ved hvordan man retter i ramsettings i en BIOS.
Jeg roder selv med et sæt G.Skill 2400Mhz CL9, http://www.edbpriser.dk/ram/gs... så jeg har lidt erfaring med dette, dog kun på en Intel-maskine, og jeg ville gerne kunne sammenligne det med en AMD 🙂.
Grunden er, at mit mobo ikke rigtig vil være med til disse ram, såsnart der foregår noget "uden for" Windows ... Intel Rapid Start f.eks. virker ikke, hvis jeg sætter rammen til 2400Mhz vha XMP, men alle ramtests jeg kan køre i Windows, de virker fint.
Kunne godt tænke mig at vide hvad det svarer til i rent gfx, både med og uden crossfire.