En NAS ville jeg anbefale. F.eks Synology. Hvis tv'et er et nyere Samsung, er der videostation (fra synology) app tilknyttet. Ellers hvis du streamer direkte til tv'et. kan der være fil typer, tv'et ikke understøtter.
Vælg f.eks synology ds213j eller ds214j ( (de sidste to tal afgøre hviket års model det er). J'et i enden er vist om det er single eller dual core, men skulle ikke have en betydning hvis du ikke skal andet end af streame fra den. Det gode ved Synology, er at den er rigtig brugervenlig igennem deres software. Og så har de super support hvis du skulle få problemer. Kender rigtig mange der netop har synology, grundet dette. Og også har fået den pågældende hjælp.
Køb du bare den asustor, fordelen ved den er at der er hdmi udgang på den, så det er bare at forbinde den direkte til dit tv, og så kører det Kvalitet og brugervenlighed, er helt på højde med synology, bare til en bedre pris. Jeg har selv haft synology, og kører nu med en Asustor as-302
#12 det er rigtig nok der er ikke nogen HDMI på den box. Men de har andre boxe der netop har HDMI hvor der køre enten XBMC(på de billigere) og en lidt dyere serie med boxee box, deres 60x serie :)
http://www.asustor.com/?lan=en De har forskellige størrelser af NAS boxe som betegnes med tal f.eks AS-202TE(Denne er er med HDMI og dens afspilnings program til film er et software der hedder XBMC) som er en 2 bays NAS Så har de f.eks AS-204TE som er opgradering til 4 bays. Går vi så op i AS-302T, så bliver hardware en lille smule bedre. Går vi så helt op i AS-602T(Denne køre med afspilnings software boxee box, som skulle være rigtig godt) så er vi oppe i deres største home NAS devices :)
Læs lidt på deres hjemmeside og spørg endelig hvis jeg ikke giver mening :D
Moderator
Tilføjet: 21-04-2014 11:44:26
Svar/Indlæg:
1194/156
Findes der Netværks HDD mere, som IKKE er en NAS, altså bare et storage man smider på netværket og lige configurerer og vupti.. Uden mulighed for alle mulige smarte finesser og sikkerheds indstillinger ud over måske et kodeord efter ønske eller noget?
Moderator
Tilføjet: 21-04-2014 12:21:07
Svar/Indlæg:
1194/156
Jeg ved udmærket hvad et NAS er, Det jeg efterlyser er en netværks disk uden alle de specielle funktioner. Bare en harddisk i et kabinet man kan smide på netværket.
Jeg bruger selv en Asustor 202-TE, den virker som den skal, opsætning er rigtig simpel, tog ca. en halv time og så kørte alt lige fra Web server til streaming. Hdmi tilslutningen til tv'et køre som det skal og kan enten styres med mus/tastatur eller en app til mobilen, der kan dog også tilkøbbes en fjernbetjening til den.
Den klare uden problemer netværks streaming til en wd tv live boks.
Synology Disk Station DS214, evt i + udgaven, mener de ligger på 1800-2300kr
Det kan man ikke blive skuffet over.
#Monberg75 netværksharddiske findes endnu, dog er fleste i dag med wifi i stedet for kabel. Man kan også endnu købe små dimser(har glemt navnet) til nogle hundrede kr. som har et RJ45 stik i den ene ende og en sata port i den anden.