Jeg går med tankerne om at bygge en lille NAS server. Til dette skal der jo selvfølgelig et kabinet til. Det er så her jeg har brug for en lille smule hjælp. Jeg kunne godt tænke mig et kabinet med 8 hot-swap SATA backplanes, så man er fri for at skulle sætte kabler og lignende i når der skal skiftes/fjernes/tilføjes en harddiske.
Det eneste jeg har kunne finde er Corsair 800D og et Lian Li PC-A7010. Hvilke begge er meget store og alt for dyre. Nogen der kender til andre kabinetter eller måske at lave det selv i et NZXT H2 eller lignende kabinet? :)
hvad med denne? IPC 4U-4310L, jeg har selv fåret et godt øje til den og skal ha købt den når der penge til den, der bare ikke så mange steder hvor den kan købes og ikke så mange test af den :/ men har nogle gode og fede ting når man ser på prisen
ja det er et rack, men så er der godt med plads :P og så kan bruge alle typer af bundkort og psu. så du kan få eller genbruge de dele du ha lige nu. så bliver det ikke så dyrt,
Det skal bruges til freenas,så skal have købt nyt hardware 🙂 Desværre bor jeg i en lille lejlighed på 20 m2 så ikke meget plads. Men tænker at vil sætte den op i køkkenet, så jeg ikke kan høre den når jeg skal sove 🙂
#13 se det var en mere fornuftig pris en 1490,- ved proshop og andre steder :) Så et sted at det typisk larmer lidt mere når diskene sidder i hot-swap frem for et normal harddisk mount i en maskine. Pga. gummi og antivibration der normal er i kabinetter, som vist ikke er i hot-swap. Nogen der ved noget om dette?.