Så har de også rigeligt tid til at forhøje båndbredde på memory:)
#7 amen.
Det eneste jeg rigtig ærger mig over, er af jeg meget gerne vil have en erstatning for mit 680,jeg synes dog ikke de nuværende highend er pengene værd.
780. Er penge ud af vinduet, og jeg er ikke sikker på jeg gider rode med et 290x som i mine øjne er et rimelig svagt produkt i forhold til varme udvikling og strøm forbrug.
Men tanken om at vente næsten et helt år, er meget deprimerende ☹
#13 Hvad for et GTX 780 ville du i så fald anbefale, hvis man skulle ud og "Investere?"
Jeg har fået anskaffet mig en Dell 2713hm, og jeg synes at mit nuværende 680, halter lidt i hjørnerne..
Jeg havde selv overvejet et 290(x) Tri-x fra Sapphire men du har en god pointe med de 780'er, spørgesmålet er bare om de kan matche performance.
-> #11
Jeg tror du misforstår mit budskab så 🙂
Hvis ikke optimeringen af softwaren spiller sammen med hardwaren, vil man opleve netop det som Tomshardware erfarede med de to 295X2'ere.
Én ting er, at en quad-GPU opstilling ikke skalerer ligesom single til dual. Men, at der ligefrem ikke er nogen skalering (enddog negativ) er et kæmpeproblem.
Man kan så stille spørgsmåltegn ved deres metode og alt det der. Men når en teknologi ikke fungerer som den er tænkt, om så det er quad-GPU eller en kaffemaskine, er der noget helt galt.
Igen. Jeg er hverken chipdesigner eller spiludvikler. Men, når vi ser minimal fremgang, på 7 år (endda længere tilbage, hvis man vil), til trods for væsentligt kraftigere GPU'er der ikke leverer markant anderledes teknologi, så er der noget galt.
Hence min sammenligning med PS3'erens grafikydelse og Intels Iris Pro. Jeg er klar over, at der er tale om forskellige platforme, teknologier, osv.
Men for mig, som forbruger og "entusiast", synes jeg at der er noget som er stagneret. Især når man så husker på, at PS3'eren blev lanceret i '07, formelt afløst i '13.
Jeg siger ikke, at hverken spil eller grafikkort ikke har udviklet sig i løbet af den periode. Jeg siger blot, at integreret grafik, som er 4x "bedre" (hvis ikke mere) end hvad PS3'eren er født, i dag ikke leverer noget bemærkelsesværdigt, i forhold til den samme tidsperiode.
Derfor mener jeg også, at nVidia har taget det første vigtige skridt, nemlig en (tilsyneladende) mere energieffektiv teknologi - min bekymring er blot, om motivationen er "forkert".
Truslen fra AMD, tror jeg ikke umiddelbart på.