Jeg har et PC-350 fra Sennheiser og er yderst tilfreds.
Jeg har testet nogle stykker her på siden, og må indrømme at jeg slet ikke kan høre det virtuelle surround i dem jeg har testet, så jeg tror ærligt det er salgs gimmick.
Dem der siger de kan høre det, er det mon noget de bilder sig ind, eller KAN de faktisk høre at lyden kommer bagfra?
I min verden, kan en højtalerenhed ikke styre hvor lyden kommer fra, det er en magnet om en spole, den kan kun bevæge sig frem og tilbage samlet.
Ørenes parabol er indrettet sådan, at det er den der opfatter om lyden kommer bagfra eller forfra, så et headset der sidder på parabolen som siges at være surround er decideret forkert i min verden.
HVIS nu man skulle kunne ofrestille sig at et virtuelt surround headset kan vise retningen af lyden, så tror jeg det kommer an på hvad du ser, i dine spil ved du jo at hvis du ikke kan se det, så må det umiddelbart være bagfra, og du har højre og venstre til at styre hvilken side du skal dreje dig til. Det kan jo også være at lyden kommer forfra, men så vil lyden du dreje imod blive kraftigere i det modsatte øre, og ikke i det øre du drejer synsfeltet til. Derved kan ens hjerne nok godt blive snydt til at opfatte om lyden kommer forfra eller bagfra. Men den konklussion kan min hjerne også komme til i forbindelse med mit Sennheiser headset.
I må rette mig hvis jeg tager fejl dem som mener det, så skal jeg gerne prøve at argumenterer igen, hvis i ikke er enige.
Mit argument er herved at du bør købe et godt stereo headset, og der er stor forskel på om du skal bruge det til musik eller spil, Lydbilledet er ret forskelligt alt efter hvad du skal bruge det til.
Jeg har lige testet FUNC's headset, det spillede faktisk godt, jeg kunne dog ikke helt have mine ører i det, det er det eneste minus jeg har ved det headset.
Der kan du tage mikrofonen af, du får et lækkert headset der sidder godt på ørene, og det lyder generelt godt, hvis du læser min artikel og lader være med at skrue helt op for volumen på selve headsettet :)