nogen der har et spyware program der virker ordentligt? da min compt med win 8 er ved at være fyldt med troianske og lidt af hvert..(har avg) hva mangler jeg?
Ja der er jo en hel del grstis på nettet. Bare husk, at hente dem fra hjemmesiden, da du ellers risikerer at få en masse ekstra møgprogrammer (browser hijacking etc.) installeret, der så igen skal fjernes med andre hentede programmer 😲
Jeg har lige afprøvet en trial fra "Malwarebytes Anti- Malware".
Det fjernede noget browser ballade flere andre programmer ikke kunne 😀
okay det lyder godt, jeg sidder bare fast med en virus der hedder "webspades" den bliver ved med at puppe op? og har også trojan der hedder noget med torntv og tornty eller sådan noget, nogle ideer for hverken ad-aware eller avg kan klare dem?.. 🙂
Hej igen - mit nævnte program skulle fjerne de "Webspader" 🤣 Det er netop en browser hijacker, og disse kan sjældent fjernes via alm. windows programfjernelse. Du skal hente:
har også lige prøvet det som #7 linkede til og det fandt 18 webcookies som var en trussel og fjernede dem uden problemer så det ser ud til at virke. Men det sagt så er jeg meget glad for MSE
#10 - Godt du fik fjernet noget. Webcookies hører så heldigvis ikke til i den slemme afdeling. Jeg har selv MSE - men det er slet ikke nok nu om dage. Slet ikke hvis man henter gratisprogrammer fra f.eks. Download.com og lignende sider. Så er man sikker på, at få hele pakker af øv programmer med det ønskede.
Derfor bruger jeg ind i mellem et andet antivirusprogram som f.eks. Avast (trial). Med opstartsscanning får man alle filerne scannet, og man kan jo hurtigt slette programmet igen bagefter, hvis man ikke vil ha` 2 programmer kørende samtidig. Så har man bare Avast stående som indaktivt EXE program, der hurtigt kan installeres igen til næste gang.
det er lykkedes med det der spyware program tak 🙂 dog kunne den kun fjerne det halve fandt et program der hedder noget med remover et eller andet og det ku finde alle mapper med virus og fjerne dem helt 🙂
Fint du fik has på skidtet. Det program hed nok "Advanced remover tool".
Så man skal ikke give op fordi et enkelt program ikke funker. Heldigvis har vi så valgmulighederne 🙂
Jeg troede selv, at jeg havde fået fjernet et andet browser hijacker program (sweet page), men da jeg kørte en opstartsscanning (boot scan) med Avast, fandt den rester i filerne - så væk med dem også hehe.
Nu står "opgaven" så i, at holde pcèn fri for skidtet fremover 😀
#15 når køre på nettet med Linux kan man godt få spyware ind på pceren.
henter de programmer er nødvendigt.
Jeg lære lidt, SU og Sudo er gode ting kunne kende forskellen på i Linux verden. Du selv skal ind og lave ting efter installer nogle programmer ikke er i software centeret. (java, evt. flashplayer) ser Youtube i HTML5, så flashplayer er fortid på min linux pc.
Den anden er bare en klassisk windows 7. Jeg er glad for køre windows 7, dog mange firma gået over til windows 8.
Linux er klippestabilt og gratis. Hvorfor betale for noget, som man kan få gratis ?