WD My Passport Ultra 2TB hvor mange ampere?

HDD/SSD/RAM d.  23. april. 2014, skrevet af noaim
Vist: 2503 gange.

noaim

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2014 14:49:58
Svar/Indlæg:
2155/123
Hej HWT.

Jeg har lige købt mig en ny ekstern da den gamle harddisk var stået af. Bestod af et ekternt kabinet og en WD green HDD. Har denne gang købt en med kun et USB kabel som både forsyner med strøm og med overførselsledningen. Men er god i tvivl om hvor mange ampere der kræves for at trække sådan en harddisk. Grundet mit spørgsmål er at jeg har et LG hjemme biograf hvor der sidder USB stik i fronten og kunne godt tænkte mig at sætte harddisken der i, dog står der at der max må trækkes 500 mA ud.

Nogle der kan have et bud?

Link: https://www.komplett.dk/wd-my-...
penol

Superbruger
Tilføjet:
23-04-2014 15:05:10
Svar/Indlæg:
570/21
Som udgangspunkt, kan du godt regne med at diT LG kan trække den. USB standarden er, vist nok, bygget op omkring 500mA, som max. strøm. Ellers sæt den til og se hvad der sker. Du kan højst komme ud for, at dit udstyr ikke vil acceptere den disk, men det er usansynligt, da 2TB nok er øvre grænse for størrelse som det vil acceptere.

eviling

Overclocker
Tilføjet:
23-04-2014 15:21:15
Svar/Indlæg:
442/14
Sæt den til en windows 7 PC(muligvis tidligere versioner også)

gå ind i enhedshåndtering og find Generic USB Hub nede i bunden -> højreklik og vælg properties -> vælg fanen power.

Her plejer at stå hvad enhederne bruger i mA.

Men derudover vil jeg påstå at alle usb 2.0 enheder er ens hvad angår strøm, det er så vidt jeg ved kun ved usb 3.0 at det kan være en "charge port" men det burde gerne fremgå på æsken.

Monberg75

Moderator
Tilføjet:
23-04-2014 16:13:35
Svar/Indlæg:
1194/156
Umiddelbart kan du ikke ødelægge noget ved at prøve, jeg har en WD ekstern disk, den kan ikke køre på USB porten i fjernsynet. Den blinker bare, men starter ikke rigtigt op, går ud fra det er fordi der ikke er strøm nok.

Men det virker fint med en USB nøgle.

noaim

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2014 23:33:39
Svar/Indlæg:
2155/123
Jeg har prøvet og det virkede som det skulle så det jo fint.

er faktisk yderst tilfreds med den allerede, den overfører forholdsvis hurtigt, har kun USB tilslutning og er en lille en.

Regnede også lige hurtigt på det med effektloven og som jeg kom frem til bruge den kun max 350mA

tak for svar