Redaktionsassistent
Tilføjet:
23-04-2014 16:21:31
Svar/Indlæg:
686/80
Hej, jeg har for nyligt bygget en mindre PC for noget familie, den består af følgende
Intel I5-2400
ASRock H61MV-ITX
1x8GB Crucial 1600MHz ram
LC Power LC-1400mi kabinet med indbygget 200W PSU
Målet var at få en billig kontor maskine til små 3000kr og det virkede da også lovende da jeg fik det samlet og installeret windows 8 på dyret.
Nu hvor den så er kommet hjem til dens nye ejere bliver jeg så ringet op af dem og de kan ikke forstå at maskinen bliver ved med at tænde og slukke når de prøver at starte den.
Der kommer lys i den og man kan høre den starter op i et sekunds tid hvorefter den slukker igen og så prøver forfra, sådan kan den fortsætte i evigheder nogengange, andre gange kun et par "loops", når den først er kommet igang er der dog ingen problemer med maskinen og den virker umiddelbart som den skal.
Herhjemme er problemet ikke det store, jeg kan godt se at den i ny og næ looper et par gange, men er slet ikke i samme omfang som jeg får meldinger om fra dem når de prøver.
Jeg tænker i første omgang at det kunne være strømforsyningen der gør vrøvl, jeg har kørt tests på alt det andet hardware uden fejl i et par timer (prime95 og memtest), virker dog underligt på mig at den stort set ikke laver nummeret herhjemme når den gør andre steder?
Andre forslag til fejlens kilde er selvfølgeligt også velkomne, systemet er testet med en anden strømforsyning hvor der ikke var nogen problemer de gange jeg prøvede at tænde for den.