Huawei og kinesiske hackere.

Diverse d.  25. april. 2014, skrevet af Dennis B
Vist: 2605 gange.

Dennis

Overclocker
Tilføjet:
25-04-2014 07:54:22
Svar/Indlæg:
209/4
God morgen, HWT!

Nu sidder jeg med en Huawei Ascend P6 som jeg har været den glade ejer af siden efteråret 2013. Indtil for nyligt brugte jeg Chrome browseren, men da der var en side den ikke lige ville indlæse prøvede jeg så derefter med den indbyggede browser der var på telefonen da jeg købte den.

Efterfølgende skete der så det at jeg fik en mail fra Google om at nogen havde forsøgt at få adgang til min Gmail konto fra Kina. Jeg ændrede selvfølgelig bare kodeordet, men så blev jeg nysgerrig og ville teste.

Hver gang jeg bruger den browser der var forudinstalleret på min telefon, så går der ikke mange minutter inden at jeg får en mail fra Google om at nogen fra Kina har forsøgt at logge på min konto. Det er altid samme provins o.s.v.

Ville lige høre om der er andre Huawei brugere der har oplevet det samme. :)
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
25-04-2014 09:16:57
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg har ikke oplevet det på de huawei telefoner jeg har testet..

hvis jeg skulle tro noget, så er det formodentlig en funktion i browseren der prøver at synce bookmarks eller lign. i med Google og da du så har skiftet password siden du har sat det op så skyldes det det.

Det kan også være noget datacompression værk der er i browseren - men det er også hvis du prøver at gå ind på en side der er "non-google" og bruger google login?

for hvis det var noget omkring at den prøvede at stjæle din logininformationer , så var det jo nemmere at tage dem fra kontoen på telefonen..

har du et IPnr?

ellers skriv til huaweidk (facebook)

Dennis

Overclocker
Tilføjet:
25-04-2014 11:48:13
Svar/Indlæg:
209/4
Jeg har ikke noget IP nummer. Det er bare hvad Google fortæller mig. Det sker hver gang jeg bruger den indbyggede browser, uanset hvilke sider jeg er på. Jeg er logget ind på min Gmail i telefonens browser også. Det sker som sagt ikke i Chrome.

Tror lige jeg vil prøve at skrive en mail til Huawei omkring det. Hvis det ikke virker, så kan jeg jo altid roote telefonen og installere en Custom ROM og håbe på det virker.

Synes dog stadig det er mystisk opførsel fra min telefons side af.

jmose

Moderator
Tilføjet:
25-04-2014 12:24:51
Svar/Indlæg:
3863/538
Vi har 3 stk huawei Y300 i familien. Der har ingen problemer været overhovedet.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2014 15:22:31
Svar/Indlæg:
4337/121
#0 Prøv at køre en gang Malwarebytes på den 🙂