Jeg er gået i gang med at bruge Windows 8.1 og synes at jeg er kommet ret godt i gang, og det er jo slet ikke så farligt som alle går og bilder en ind 🤣
Jeg har så også købt udstyr så Windows 8.1 giver mening, bl.a. den fedeste Dell XPS 15 som indeholder i7 Processorer, 16GB ram, 2 x Samsung EVO 840 SSD, Nvidia GT750, Touchskærm med opløsning 3200x1800 og altså pakket ind i alu og kulfiber og vejer under 1.9kg 😲
Der til at jeg købt en Dell P2314T (24" Touchskærm) fandeme lækker, dog er farver og sort niveau ikke så god som en U2414H men touchdelen fungere helt fint 🙂
Nå men jeg er stadig noob til det her Windows 8.1 og jeg har tastet min live konto ind så jeg kan tjekke min Outlook.com mail samt kalender, kontaktpersoner og OneDrive, alt sammen meget fint.
Men jeg undre mig over live tiles på Photo appen altid vælger billeder fra min kamera fotomappe på OneDrive og ikke mine lokale billeder på computeren, det driver mig til vanvid at jeg ikke kan finde ud at vælge billederne fra OneDrive fra? Der burde være en funktion hvor man kan slå OneDrive fra i Photo appen.
Ja jeg ved godt at jeg kan slå live tiles fra, men jeg vil jo gerne have den slået til, den skal blot vise mine billeder fra billede mappen lokalt på min pc.
Det er jo underlige billeder jeg har liggende fra min telefon, det kan være ligegyldige billeder som serienummer på en switch eller server fra arbejde jeg lige hurtig skulle have med mig og som jeg så ikke har fået slettet.
Sidder her en Windows 8.1 haj der ved hvordan man kan vælge hvilke billeder live tiles på Photo appen skal vise?
Og nu hvor vi er ved appes, er der nogle apps I kan anbefale? Jeg synes udvalget er lidt små, især med det populære apps jeg plejer at bruge på f.eks. iPad, jeg mangler bl.a. linkedin, jeg undre mig meget over den ikke findes officielt endnu 🙂
Ellers andre gode tips / tricks jeg skal vide om Windows 8.1 ?
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af SBHT d. 25-04-2014 09:21:18.
#4 Tak for link, men den del har jeg styr på, jeg har opgivet min placering for billeder på min lager SSD. Jeg fandt også en anden guide hvor man kan fjerne temp filerne, altså de billedefiler den viser, men når man aktivere den igen, vælger den straks billeder fra OneDrive igen.
Men den vælger billeder fra OneDrive, lidt træls.
Må tømme min kameramappe på OneDrive og søger for at slå autobackup fra på min iPhone 😕
En anden ting som irriteret mig grænsløst er inde i mail appen, der kan du ikke sorterer mail efter FRA, EMNE, DATO, STØRRELSE osv. Så underligt at det mangler?
Det gør det i hvert fald ikke ligefrem nemt at rydde op i sin indbakke, så jeg køre webudgaven når jeg skal rydde op og appen når jeg skal tjekke og sende mails :no:
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SBHT d. 28-04-2014 09:45:21.