Gigabyte r9 280x Windforce OC REV1.0 driller.

Grafikkort d.  27. april. 2014, skrevet af LasseK
Vist: 5763 gange.

LasseK
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2014 20:55:40
Svar/Indlæg:
25/6
Hey,

Jeg har dette kort, som kører af H...... til.

Ved belastning går skærmen i sort - selve spillet kører videre i baggrunden. Andre gange genstarter computeren umotiveret.

Ellers har jeg fra tid til anden fejl ala denne:

http://www.facebook.com/l.php?...

http://www.facebook.com/l.php?...

Med andre ord - Kortet er ubrugeligt.

Findes der et fix - udover den åbenlyse (RMA)

Det er et kort, som jeg har taget i bytte i en anden handel. Og kommer uden nogen form for faktura eller købsbevis, så RMA er desværre udelukket pga. manglende købsbevis.

Håber I har gode erfaringer med disse problemer eller et godt råd mht. at få sendt kortet til RMA.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af LasseK d. 27-04-2014 21:06:30.
Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2014 21:16:28
Svar/Indlæg:
949/9
Der er jo desværre nok en grund til at der findes en rev. 2.0 😕

Jeg kan sige så meget, at det præcis samme skete med mit "gamle" ASUS 7970 Matrix, det led af de samme problemer, og fik de samme artifacts i BF3. Det var generelt et problem med kortet.

Jeg endte med at sende det retur, og da ASUS på daværende tidspunkt ikke havde flere på lager(var udgået), fik jeg pengene retur fra forhandler.

Jeg ville prøve at skrue ned for Mhz eller øge strømmen og se om dette hjalp.

Hvis intet hjælper, ville jeg kontakte Gigabyte. Har hørt de er lidt generøse med deres RMA og service generelt, så kunne da være du var heldig, eftersom det er et Rev. 1.0 kort.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pelinox d. 27-04-2014 21:21:32.


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
27-04-2014 21:31:06
Svar/Indlæg:
2672/468
Jeg havde et ældre 670 kort som gjorde det samme - det var simpelthen kortet der clockede for højt. Tvang jeg det ned, så kørte det fint. Hvis det er tilfældet med dit, så smid det til RMA.


LasseK
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2014 21:36:29
Svar/Indlæg:
25/6
#1 tak for hurtig respons.

Det er træls, når tingene ikke flasker sig.

Jeg har prøvet kortet i 2 forskellige konfigurationer - med det samme resultat.

Heldigvis har jeg original emballage og tilbehør, så det er ikke et kort der blot er blevet hevet ud af en tilfældig maskine et sted.

Måske Gigabyte forbarmer sig over mig - jeg tror jeg vil prøve chancen i hvert fald.


LasseK
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2014 21:38:58
Svar/Indlæg:
25/6
#2 tak for indspark.

Det undrer mig bare at gigabyte (som de eneste?) ikke har frigivet en ny BIOS til denne type kort.

- som jeg læser det, når jeg googler symptomerne, så er det et generelt problem for denne serie af kort?!


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
27-04-2014 21:50:47
Svar/Indlæg:
2672/468
Du kunne prøve at smide en anden bilos på, bare husk at gemme den originale bilos,


LasseK
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2014 21:52:28
Svar/Indlæg:
25/6
Ja, det er naturligvis en mulighed.

Det virker som et long shot at kontakte Gigabyte's RMA uden om forhandleren. Umiddelbart har de ikke en dansk afdeling der tager sig af den slags?


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2014 21:59:43
Svar/Indlæg:
949/9
De færreste der har danske afdelinger. Du kunne også forsøge dig her på siden. Der er en Gigabyte tråd, hvor en fra Gigabyte tidligere har svaret på spørgsmål og problemer.


LasseK
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2014 22:05:56
Svar/Indlæg:
25/6
Tak !

Måske kan en admin/redaktør flytte denne tråd til Gigabytes fora her på siden?

Det vil være til stor hjælp i hvert fald - så må vi se om RMA-heldet tilsmiler mig :)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af LasseK d. 27-04-2014 22:07:20.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
27-04-2014 22:20:22
Svar/Indlæg:
15982/637
Har samme problem med et rev 2.0 kort.

Tror ikke lige jeg køber Gigabyte i en lang periode, godt nok mange fejlkort.


LasseK
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2014 22:32:23
Svar/Indlæg:
25/6
#9 ja, læste det godt.

Bare underligt hvis vedkommende fra HOL har brugt det uden problemer. Er der ikke noget hjælp at hente fra ham? (Kvittering/RMA)

Hvis jeg da bare havde købsbevis, så havde jeg ikke tøvet 2 sekunder med at sende mit afsted.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af LasseK d. 27-04-2014 22:37:19.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
28-04-2014 00:21:16
Svar/Indlæg:
4981/47
#10

I og med at du har de her problemer med kortet, og der faktisk er en fysisk skade på det, er det meget muligt at det for eks kan være blevet tabt engang på gulvet eller lign af den tidligere ejer.

Uanset plejer Gigabyte at være rimlig flinke og til at snakke med, så jeg ville prøve at oprette et ticket hos dem herinde :

http://www.gigabyte.eu/support...


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
28-04-2014 00:31:49
Svar/Indlæg:
949/9
#11 Hvor nævnes det at der er fysisk skade på kortet? o,0


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
28-04-2014 00:45:10
Svar/Indlæg:
4981/47
#12

Det er mig der blander det sammen med hans salgstråd af det XFX 7950 🤡 (bule på heatsink, kortet booter vist ej heller)

Så se blot bort fra den kommentar 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 28-04-2014 00:47:09.


#14
Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
28-04-2014 06:05:20
Svar/Indlæg:
709/10
Skulle du ikke kunne få hjælp fra Gigabytes RMA afdeling, så kunne løsningen jo være at smide en anden bios på kortet fra rev 2.0 eventuelt, da kortet jo ikke virker nu.

Fandt da lige nogle stykker her

http://www.techpowerup.com/vga...


LasseK
 
Overclocker
Tilføjet:
28-04-2014 10:52:30
Svar/Indlæg:
25/6
Tak for svar - Jeg sidder netop nu og prøver at udfylde en ticket hos Gigabyte support.

Skoleengelsk FTW :)


GIGABYTE_Ted
 
Newbie
Tilføjet:
29-04-2014 09:32:16
Svar/Indlæg:
45/0
Hi Lasse,

I got your message and of course I will try to help :)

Like I have posted in previous threads I can read and understand Danish (My mother was born in Copenhagen in fact) but if I try to write in Danish you would probably not understand a thing 🤣

I see that you do not have a receipt so you cannot take this up with your retailer, that may not be a big problem, I will see what I can get the VGA team to do for you.

First of all, have you updated your graphics card BIOS to the latest version?
What kind of temps are you getting when putting load on the card?
Please supply me with your serial number and computer specc so I can track where this graphics was sold before contacting the VGA team.
I am from GIGABYTE Nordic and we only handle motherboards and BRIX and all VGA are taken care of from Holland so there are no local service center for VGA.

Take care and have a nice day!