Ny PC - Forslag modtages med kyshånd!

Diverse d.  27. april. 2014, skrevet af Wobli
Vist: 2281 gange.

Wobli

Superbruger
Tilføjet:
27-04-2014 21:41:36
Svar/Indlæg:
99/31
Hej alle på hwt!

Jeg har langt om længe fået kapitalen til at købe mig et ordentligt monster af en PC.

PC'en skal bruges til mange ting, bl.a. gaming (af krævende spil), desuden til at simulere fysiske systemer.

Jeg har et budget på ca. 11.000 kr. (lidt mere kan godt lade sig gøre).

Dette er mit bud:
https://www.komplett.dk/k/shop...

Jeg ved godt jeg mangler en kasse, og overvejer at købe en 1TB lager harddisk senere, men i første omgang gælder det 100 % performance. (+ 50 % e-peen).

Har i nogen ideer til opgraderinger? Eventuelle forslag til luftkøling + RAM, modtages med kyshånd. For disse er jeg meget usikre på.

Venligst hilsen
Wobli
Morpheuz1986

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2014 22:40:56
Svar/Indlæg:
486/37

Hvilken opløsning har din skærm ?
Hvis ikke den er over 1080p tror jeg du er ude i noget overkill :D

Nu skriver du simulering af fysiske systemer, hvad jeg ikke ved kræver af cpu - for til spil er en I5 processor meget tæt på at yde ligesågodt til en noget sjovere pris.

Men ellers - gode kvalitets komponenter du har valgt hele vejen. Tror bestemt ikke du bliver skuffet over det valgte.

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
27-04-2014 23:13:52
Svar/Indlæg:
2518/53
Det system i #0 ser rigtig nice ud som det er nu.
Men vil tage 2x ram: https://www.komplett.dk/kingst...
Også en ok cpu køler.
Tower: Define R4 eller et Cooler Master Silencio.

Wobli

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2014 00:17:00
Svar/Indlæg:
99/31
#1 - Jeg tror ikke jeg kan undgå at lave et "lille" overkill med mit system, men det er nu engang også en lille smule målet :P
Derudover så kører jeg 3 27" skærme, men alle kun 1080p. Og kommer kun til at spille på den ene. Så ja.

Målet er at få noget kvalitet, der er lidt fremtid i. Og det glæder jeg mig til :)

2# Tak, jeg vil tage det med rammene til efterretning! Kan godt lide tanken om 2 større blokke, end 4 små. men ved ikke hvorfor.

Til sidst men ikke mindst. Så kunne jeg godt tænke mig at den ikke kom til at larme helt vildt. Så har i nogen gode forslag til noget lækkert køler udstyr?

Inderhaten

Overclocker
Tilføjet:
28-04-2014 08:00:14
Svar/Indlæg:
341/69
Har du overvejet måske at vente til ca juni?
Hvor haswell refresh kommer til salg?

Haswell cpuerne har et problem med varme, som der er blevet fikset på de nye haswell refresh.