Nogen der har en Alienware M17x R3?

Bærbar d.  27. april. 2014, skrevet af Dfir
Vist: 1352 gange.

Dfir
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2014 21:51:47
Svar/Indlæg:
31/7
Hej med jer

Min egen AW M17x R3 er blevet sær og vil ikke længere genkende min strømforsyning. Det startede stille og rolig og er desværre blevet permanent nu, så den vil ikke lade batteriet.

Jeg søger derfor en der har en strømforsyning til en M17x R3 (min egen er 240W) på fyn eller omegn, som jeg evt. kunne komme forbi med min laptop og teste med.

Jeg vil gerne vide om det er ID chippen i min PSU der er død eller om defekten er i moboet inden jeg køber noget.

P.S. Min egen strømforsyning leverer fint strøm, så den er ikke defekt hvad angår PSU delen.

På forhånd tak.

Mvh Dfir


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Dfir d. 27-04-2014 21:52:48.
DellCare
 
Nørd
Tilføjet:
30-04-2014 12:10:02
Svar/Indlæg:
15/0
Hej Dfir

Er adapteren genkendt i BIOS? Da den stadig er strømførende, kan det jo muligvis også være batteriet der er problemet.

Hvis den ikke genkendes i BIOS, kan den lille adapter-pin der sidder inde i selve inputtet være beskadiget.

Prøv evt. at send mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg om jeg kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook


Dfir
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2014 14:00:36
Svar/Indlæg:
31/7
Hej Karina

Tak for dit svar!

BIOS indeholder ingen sektion vedr. PSU, så jeg kan ikke se noget info om den. Det tætteste på jeg kommer er en option om jeg ønsker at se PSU warnings.

Jeg har set 2 forskellige PSU warnings under boot:

Den ene er "A 130W AC power adapter has been detected, which is less than the recommended 150W adapter originally shipped."

Den anden er "The AC power adapter type cannot be determined. Your system will operate slower and the battery will not charge."

Den jeg ser oftest er den første - hvor den får de 130W fra aner jeg ikke. :)

Jeg tror ikke det er batteriet, da den stadig holder mindst en time ved almindeligt brug på batteri (med strømbesparende grafikkort). Men burde og plejer er jo død for længst...

Stikket på PSUen ser fint ud (også ID-pin ser fin ud) - jeg har prøvet at sammenligne med nogle andre ældre Dell PSU's jeg har liggende.

Jeg sender dig laptoppens SVC tag :)

På forhånd tak!

Mvh Dfir


DellCare
 
Nørd
Tilføjet:
30-04-2014 14:07:55
Svar/Indlæg:
15/0
Ok, det kunne godt lyde som en defekt adapter. Er det den originale lader, som kom sammen med maskinen, som du bruger?

Så snart jeg har servicetag, ser jeg hvilke muligheder jeg har for at hjælpe.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook


Dfir
 
Superbruger
Tilføjet:
23-07-2015 23:38:23
Svar/Indlæg:
31/7
Jeg bump'er lige denne igen i håb om at en eller anden har en 240W strømforsyning jeg kan få lov til at teste min laptop med :)