Nu skal det være! Jeg er ved at opgraderer mit loop så nu vil jeg prøve at flette RAM ind i skidtet også. Jeg ved at det intet hjælper, men nu hvor jeg har købt blok til bundkort kan jeg lige så godt tage det med.
Jeg kan bare ikke finde nogen blok der passer til mine dominator platinum RAM. De blokke jeg har fundet passer til GT udgaven, som har skruer på toppen hvor blokken bliver sat fast på.
Jeg mener at have set en youtube film fra LinusTechTips hvor han monterede en RAM vandblok ovenpå køleren af platinum køleren, men jeg har bare ikke held med at kunne finde den blok nogensteder, eller videoen for den sags skyld.
Jeg ville bestemt mene at du kan bruge EKs blokke eller alle andre, men piller jo køle system af, og montere de nye til vand.
Dog, med mindre du har varme problemer, så er det ofte en ret stor flow nedsættelse man får af vand på ram, og oftes så det slet ikke nødvendig. Så længe der er luft flow over blokkene, så der ingen grund til at bruge dine penge på det.
Planen var ikke at fjerne køleren fra RAM blokkene, da de har LED's på sig. Jeg er også ret sikker på at der findes en blok der monteres på samme måde som en RAM køler med blæsere, altså en der sættes fast til de klemmer der holder RAM blokkene fast. Det er, så vidt jeg husker, den metode som Linus brugte i hans video, hvis bare jeg kunne finde den 😕
Jeg har ingen varme problemer og masser af luftgennemstrøm over mine RAM blokke, det er ganske enkelt kun for at gøre det. Pengene er ikke noget problem, det er noget jeg gerne har villet have siden jeg først startede med vandkøling for cirka 6 år siden, og nu hvor pengene ikke er et problem og jeg alligevel skal ombygge, vil jeg gøre forsøget, hvis det kan lade sig gøre med mine RAM.
#3 Uden at sige for meget, tror jeg #0 er ude efter at finde blokke der passer direkte på Dominator Platinum, uden at skulle afmontere de originale køleblokke.
Men jeg følger lige med her, er selv interesseret i at sætte nogen på mine egne Dominator Platinum. :yes:
Jeg har lige søgt lidt på google, og der jo intet problem med at få vand til GT, men rene platinum som i sidder med, har min tvivl, alt og alle peger på EK ram løsning når det gælder de ram.
Jeg har selv et build på vej med disse blokke. Eneste forudsætning er at du kan skrue/trække køleribberne af dine ramblokke.
Jeg har set på samme løsning fra XSPC, jeg skal ikke have noget fra EK, og slet ikke med deres nye ekstremt grimme CSQ design.
Men da jeg har 4x4GB blokke skal jeg have 2 sæt af 199kr. stykket, det er 400kr. bare for det skidt, og så skal jeg smide 499kr. for selve blokken. Planen var faktisk som #4 skriver at finde en blok jeg bare kunne proppe ovenpå mine RAM's køleprofiler, og køle dem, for derved at køle RAM'ene, selvom det måske kun giver 1 grad mindre i temp.
Jeg har lige søgt lidt på google, og der jo intet problem med at få vand til GT, men rene platinum som i sidder med, har min tvivl, alt og alle peger på EK ram løsning når det gælder de ram.
GT's takker i toppen kan fjernes, de sidder bare med en skrue. Det er disse skruer som bruges til at sætte EK's blokke til, faktisk alle blokke til Dominator GT, men platinum har ikke de huller i toppen.
Der må da være nogen der har fundet på at montere en vandblok på samme måde som en aktiv RAM køler som denne: http://www.ebay.com/itm/Corsai... Bare at det er en kobberblok og går ned og rammer RAM blokkene, og at der selvfølgelig kan komme vand igennem.
På GT ram er det også nemt, de er helt flade under køle ribber.
Jeg tror dit eneste valg er er gå all-in med hele EK kittet eller andet mærke self. Hvis altså der er vejen du vil gå.
Mine platinum RAM er også helt flade på toppen. Jeg overvejer lidt at lave gevind de steder hvor GT serien har, så kan jeg monterer en GT blok meget nemt.
Kan huske at Aquacomputer har dem her ihvertfald :