Gaming pc

Gaming d.  28. april. 2014, skrevet af Dangerjoe
Vist: 398 gange.

Dangerjoe
 
Newbie
Tilføjet:
28-04-2014 08:07:13
Svar/Indlæg:
1/1
Hej ærede med nørder,

Jeg har fået den ærefulde opgave af min nevø på 11 år, at sammensætte en computer til omkring 6-7000 kr - Dog er det 5-7 år siden, jeg har kigget på hardware, så må indrømme jeg ikke helt er med på moden mere, desværre - Så håber på hjælp fra Jer og om det overhovedet kan betale sig at samle selv? (Hvis nej, så gerne et link til en passende computer til prisen)


Den skal kunne køre de nyeste spil, gerne indeholde en SSD og det hele skal kunne passe i et meditower.

Mvh Dangerjoe samt meget spændt nevø 🙂
zubrowka01
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2014 09:46:41
Svar/Indlæg:
867/18
Man kan jo få nogle fornuftige pc'er både som samle selv og færdigsamlede til det budget - sidstnævnte kræver nogengange at man er lidt heldig med tilbuddende.

Start med at kigge på mm-vision og topdata, så kan du se hvad standarden for færdigsamlede ligger på.

Det kan selvfølgelig betale sig at samle selv, dels økonomisk, dels fordi man (kan) få bedre dele for pengene. Ulempen er jo, at man selv står for en evnt fejlsøgning.

Så, hvad fortrækkes? Og hvilke krav/ønsker har i? Er det stilhed eller bling bling blå lys der lægges vægt på? Skal den slæbes med til lan, eller stå fast på et skrivebord? Inkluderer budgettet windows, skærm, tastatur/mus, andet? Andre detaljer der ku være relevante?


Dangerjoe
 
Newbie
Tilføjet:
29-04-2014 13:46:24
Svar/Indlæg:
1/1

Man kan jo få nogle fornuftige pc'er både som samle selv og færdigsamlede til det budget - sidstnævnte kræver nogengange at man er lidt heldig med tilbuddende.

Start med at kigge på mm-vision og topdata, så kan du se hvad standarden for færdigsamlede ligger på.

Det kan selvfølgelig betale sig at samle selv, dels økonomisk, dels fordi man (kan) få bedre dele for pengene. Ulempen er jo, at man selv står for en evnt fejlsøgning.

Så, hvad fortrækkes? Og hvilke krav/ønsker har i? Er det stilhed eller bling bling blå lys der lægges vægt på? Skal den slæbes med til lan, eller stå fast på et skrivebord? Inkluderer budgettet windows, skærm, tastatur/mus, andet? Andre detaljer der ku være relevante?

zubrowka01 skrev d. 28-04-2014 09:46:41


Hej Zubrowka01,

Jeg så helst jeg samlede selv, da jeg gerne ville vise min nevø, hvordan og hvorledes det hele hænger sammen.

- har kigget rundt på diverse sider, mm-vision, topdata, sharkgaming osv, dog synes jeg ikke man får meget for prisen. Så hvis du kunne være behjælpelig med at sammensætte en lækker pc med komponenterne, der passer til de 6-7000(8000 kr), gerne med SSD, intel og lækkert grafikkort, vil jeg være taknemmlig.