Nu er det ved at være lang tid siden jeg sidst har været aktiv herinde, så nu må det være på tide at vende tilbage.
Jeg overvejer at erstatte min nuværende pc, med et mini-ATX kabinet, så den ikke fylder så meget under bordet, og vil værre nemmere at have med på farten. Dog vil størrelsen også gå ud over kraften, og jeg skal bruge en pc, der er dedikeret til video-redigering... dog er jeg også deltids gamer, så den skal også benyttes til lan.
Jeg har selv fundet følgene dele, men fordi jeg har været inaktiv på hardware markedet de sidste 2 år, ved jeg simpelthen ikke om jeg er helt forkert på den.
Mit budget er stramt, men jeg får lidt penge ind, når min nuværende kasse bliver solgt.
Du kan ikke fået et ordentligt AMD system til mini-itx. Med mindre planen er at bruge on-board grafik, og det er ikke tilfældet ved dig, så hold dig til Intel.
CPU'en du har valgt passer dog ikke til det socket bundkortet har, så du skal have fat i sådan en her i stedet: https://www.komplett.dk/intel-...
#0 Lige nu er jeg på farten, så nåede ikke lige at kigge på alle delene, men bundkort og CPU passer ikke sammen :/ . Så der skal mindst en af delene vælges om :)
#1 og #2 Tak! Den smuttede squ lige.. Men takker for linket!
Og så vil jeg holde mig til Intel.. Det har nu heller aldrig svigtet.
#3 SSD'er og HDD'er har jeg rigeligt af, så det bliver intet problem 🙂 Jeg har før haft et mini-ITX, og fandt det yderst velfungerende, og jeg bruger alligevel kun et PCI-e slot, så jeg burde være dækket ind..
Bundetkortet jeg har set på, har direkte indbyggget wifi, hvilket er en fed ting... Hvad kunne jeg misse ved kun at have et PCI slot? Der er rigeligt med USB3.0, og jeg behøver ikke trådløs netværk... Misser jeg noget?
#5 i7 pga. hardcore redigering.. har brug for de kræfter.
Ps. kan se på dit profil billed at du har et BitFenix Prodigy mini ITX kabinet.. Kan du sige et par ord om det? Fordele/ulemper? For overvejer det kraftigt pga designet, men synes ikke at selve indretningen er ligeså god som Corsair's bud. Hvad siger du? 🙂
Din overskrift siger mini-ATX, men du selv og i andre snakker om mini-ITX
Nogle gange kan kabinettet begge dele, men så vidt jeg husker, er mini-ITX væsentligt mindre end mini-ATX, så det skal du lige være OBS på hvilken af standarderne du kører efter både mht. MoBo og Kabi. Kan godt se du har valgt et mini ITX MoBo men bare lige så du er OBS på det...