Youtube og rettigheder

Hyggehjørnet d.  29. april. 2014, skrevet af sho nuff
Vist: 3024 gange.

sho

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2014 19:54:56
Svar/Indlæg:
231/45
Hej.

Har lige uploadet en video med super mario World gameplay. Og fik så denne smøre!.
"Din video indeholder muligvis indhold, som ejes af en tredjepart.

Afspil videoen til højre for at se det matchede indhold. Videoen afspilles fra det punkt, hvor det matchede indhold blev identificeret.

Din video er tilgængelig og kan afspilles.

Her er detaljerne:

"SUPER MARIO WORLD-SUPER MARIO WORLD_02-22", lydoptagelse administreres af: 7:08
Nintendo

"SUPER MARIO WORLD-SUPER MARIO WORLD_08", lydoptagelse administreres af: 4:54
Nintendo

Visuelt indhold administreres af: 12:52
Nintendo

Hvis du vil vide mere om, hvilke konsekvenser krav har for dine videoer klik her."

Why? skal jeg anerkende eller afslå?. Mener man ikke kan tjene penge på reklamer ved at anerkende.
Kan det virelig passe man bryder copyright ved at oploade en video hvor man spiller et gammelt Nintendo spil fra 1992 🤡
Får ikke samme problem ved upload af nyere Wii U spil.

penol

Superbruger
Tilføjet:
29-04-2014 20:03:16
Svar/Indlæg:
570/21
Det kommer an på hvor længe nintendo har copyright. Ejere/Komponister til musikværker har, som udgangspunkt, vist nok rettighederne til værket i 70 år. Ved ikke om det samme gælder for nintendospil, men MAME roms er til sammenligning også under beskyttelse af ophavsrettigheder, selv om nogle af spillene er fra slut 70'erne - start 80'erne.

sho

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2014 20:07:08
Svar/Indlæg:
231/45
#1 Kan jeg godt forstå. Men bare mystisk jeg kan se lignende video, med op til milioner af hit med reklame dvs. de ikke er blive slettet, eller blokkeret for at krænke rettigheder!
Og har lagt andre videos op uden problemer (nye wii u spil)

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2014 20:18:49
Svar/Indlæg:
1881/22
Et kvalificeret gæt:

Musikken til de gamle Mario spil, er SÅ ikonisk og henleder i meget stor grad tankerne på Nintendo, hvor at de med de nyere spil, måske nærmere ser det som en god reklame.

(som årsag til at de evt håndhæver copyrights til den gamle musik, hårdere end til de nye spil).

sho

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2014 20:39:09
Svar/Indlæg:
231/45
https://www.youtube.com/watch?... Her fandt jeg lidt om emnet. Utroligt det skal være så bølvet at ligge nogle gaming video op på tuben 😕

eviling

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2014 17:02:42
Svar/Indlæg:
442/14
Den korte forklaring kan læses på rigtigt mange nyhedssider
http://kotaku.com/youtube-chan...
Men det skulle dog endnu være muligt at smide gameplay videoer op, selvom en del af mine venner har haft bøvl med det.

Ang. Nintendo specifikt indhold er det lidt en anden sag, de er angiveligt noget mere påtrængende med at sende end så mange andre udgivere/udviklere.

sho

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2014 17:51:07
Svar/Indlæg:
231/45
#5 Tak for linket 🙂 må lige få det læst! Ja kunne tyde på Nintendo er lidt sære 😛