Køb fra ebay. Sendt fra hk istedet for uk?

Diverse d.  01. maj. 2014, skrevet af Inderhaten
Vist: 5935 gange.

Inderhaten

Overclocker
Tilføjet:
01-05-2014 06:50:06
Svar/Indlæg:
341/69
Hej folkens.

Nu har jeg desværre det problem at jeg har købt 2 lækre ledlenser lygter via eBay.
I beskrivelsen står der location UK.
Men efter der er betalt og sendt finder jeg ud af via mail, at de bliver sendt fra hk.

Så er der jo bare lige det problem at jeg skal betale told, moms og gebyrer oveni.

Jeg kan ikke oprette en sag hos eBay før jeg modtager dem.

Men hvad kan jeg egentlig stille op?
Kan man forlange et beløb af sælgeren, som kompensation?

Han får ihvertfald en negativ stemme. Men det jo røv latterligt☹
sdjensen

Superbruger
Tilføjet:
01-05-2014 07:52:37
Svar/Indlæg:
112/0
Der står hvor sælger er placeret og det skulle du nok have kigget på inden du købte.
Ebay.co.uk er jo ikke kun for engelske sælgere.
At du giver sælger en negativ stemme fordi du ikke har læst beskrivelsen/sælgers lokation siger vist mere om dig end det gør om sælger.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2014 07:57:11
Svar/Indlæg:
4337/121
#1 Så vidt jeg kan se i #0 står der i det han har skrevet "I beskrivelsen står der location UK." <-- Det er linje tre.

😉

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2014 08:03:19
Svar/Indlæg:
7765/230
Det er bare betale med et smil og glæde dig over du nu er en erfaring rigere... 😀

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
01-05-2014 08:15:01
Svar/Indlæg:
2826/100

Jeg har oplevet det samme én gang før, jeg valgte at afvise pakken i tolden, så bliver den sendt retur til afsender og du kan få dine penge tilbage.

han skriver jo netop at varen er placeret i UK! dengang jeg oplevede det samme stod der at varen var placeret i Tyskland, det var den også, men den stod på et toldlager (dvs. der ikke er betalt told af varen), dette kan du ikke se nogen steder.

Det bestemmer man jo selv, hvis jeg bestiller en vare fra Tyskland og den kommer fra et ikke EU land så bliver den afvist med det samme, en handel skal foregå på aftalte præmisser, det med pludseligt at lave så store ændringer holder ikke.. Det er jo ikke kun told du skal betale, der kommer et told behandlings gebyr på nogle hundrede kroner oveni.

Inderhaten

Overclocker
Tilføjet:
01-05-2014 08:41:51
Svar/Indlæg:
341/69
#1 næste gang så læs lige det hele igennem 2 gange. Istedet for at komme med så latterlig kommentar.

Må se hvad sælger skriver.
Det heldigvis stadig billigt, så det går nok.
Men er bare øv når sælger så ikke har oplyst de rette informationer.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Inderhaten d. 01-05-2014 08:42:33.

Pelinox

Superbruger
Tilføjet:
01-05-2014 08:45:15
Svar/Indlæg:
949/9
Spørg i Ebay.co.uks livechat om du har ret til kompensation. Trods alt 160kr + moms du skal betale.

pawer

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2014 08:45:43
Svar/Indlæg:
409/13
jeg har til dato ikke betalt told eller noget ekstra på ting sendt fra HK, så tror ikke du får nogle problemer

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2014 09:18:24
Svar/Indlæg:
1599/100

Hej folkens.

Nu har jeg desværre det problem at jeg har købt 2 lækre ledlenser lygter via eBay.
I beskrivelsen står der location UK.
Men efter der er betalt og sendt finder jeg ud af via mail, at de bliver sendt fra hk.

Så er der jo bare lige det problem at jeg skal betale told, moms og gebyrer oveni.

Jeg kan ikke oprette en sag hos eBay før jeg modtager dem.

Men hvad kan jeg egentlig stille op?
Kan man forlange et beløb af sælgeren, som kompensation?

Han får ihvertfald en negativ stemme. Men det jo røv latterligt☹

Inderhaten skrev d. 01-05-2014 06:50:06

Jeg handler rigtig mange ting fra Hong Kong, og kun når de direkte vælger at sætte en værdi på så stikke told og skat deres hånd i posen.

Du kan sagtens oprette sager før du har modtaget varen, men det jo klart du ikke kan oprette en sag om at den er sendt fra hk og ikke UK før du ved om det rigtig, og før du ved om du skal betale told.

Jeg har flere gange, fået mine penge tilbage fordi jeg brokkede mig.

Jeg havde en sag med en fra USA, som lovede en ver. 3,6 af et produkt, men da den kom, stod der 3,6, men 3,6 software virkede ikke, kun 2,4. Jeg brokkede mig, og bad om 50% af mit beløb retur. De nægtede, og mente alt var som det skulle være. Smed sagen videre til ebay, og 5mins senere fik jeg alle min penge tilbage.

Derfor står du ret stærkst ved en evt sag som Ebay skal afgøre. Hvis der ikke tydelig står, at ting bliver sendt fra HongKong, så det bare at køre sagen.

Inderhaten

Overclocker
Tilføjet:
01-05-2014 14:00:11
Svar/Indlæg:
341/69
Nu har jeg nok lagt en 20-30000 i hk, med handel tik min anden hobby hardball.
Og af de de sindsyg mange bestillinger er det måske et par enkelt gange gået igennem uden at der skulle fortoldes.
Så det regner jeg også med denne pakke gør.

Men må se ad, så laver jeg bare en sag når pakken er modtaget og jeg så har fundet ud af med told og moms.

wilson

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2014 14:06:47
Svar/Indlæg:
781/21
Jeg har betalt mange mange gange. 😕

http://www.toldpriser.dk/toldb...

clokker

Superbruger
Tilføjet:
01-05-2014 15:50:40
Svar/Indlæg:
755/6
Har selv haft det samme problem. Jeg har afviste pakken og fik penge tilbage...
Det jo ikke en fair handel på denne måde. 😐

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2014 20:15:52
Svar/Indlæg:
3385/80
Jeg har været i samme situation før, og fik det løst :)

Oprettede en sag hos eBay hvor jeg klagede over at sælger sendte fra et andet land end angivet, hvorved at jeg ville skulle betale told for varen ved modtagelsen.

eBay svarede tilbage, at da sælger havde angivet ét land og sendt fra et andet, så lå ansvaret hos ham - og han blev derfor pålagt at betale det fulde toldbeløb.

Sag slut og sælger betalte hele svineriet (samme gælder iøvrigt Amazon.co.uk).

Så gå du bare ind og opret en sag hos eBay. Jeg er 99% sikker på at du får medhold.

Inderhaten

Overclocker
Tilføjet:
01-05-2014 20:58:29
Svar/Indlæg:
341/69
Tak gutter.
Jeg venter lige til pakken er modtaget sådan så jeg er 100% sikker på at pakken ikke er sendt fra uk som der står i beskrivelsen.

Vender tilbage her når jeg er kommet længere i sagen.

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2014 21:09:51
Svar/Indlæg:
1599/100

Jeg har været i samme situation før, og fik det løst :)

Oprettede en sag hos eBay hvor jeg klagede over at sælger sendte fra et andet land end angivet, hvorved at jeg ville skulle betale told for varen ved modtagelsen.

eBay svarede tilbage, at da sælger havde angivet ét land og sendt fra et andet, så lå ansvaret hos ham - og han blev derfor pålagt at betale det fulde toldbeløb.

Sag slut og sælger betalte hele svineriet (samme gælder iøvrigt Amazon.co.uk).

Så gå du bare ind og opret en sag hos eBay. Jeg er 99% sikker på at du får medhold.

Die_Happy skrev d. 01-05-2014 20:15:52

Jeg er 100% sikker på han får med hold. Jeg er overrasket over hvad jeg har fået med hold i hos Ebay. Engang skrev jeg bare at varen ikke var som ønskede, og sælger nægtede at betale retur porto. Så røg mine penge retur.

Inderhaten

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2014 06:11:38
Svar/Indlæg:
341/69
Det lyder sgu godt. Har skrevet til sælger at det er rigtig skidt at den står som location uk og bliver sendt fra hk.
Fordi jeg så skal betale told og moms.
Så skriver han selvfølgelig bare at der ikke stod uk, og det måtte være en misforståelse.
Men at det slet ikke var noget problem, for han havde skrevet gift på pakken og Low value.

Men det gør alle nøjsere jo, så den går jo bare ikke i dk.
Det jo netop derfor at pestdk først vil have tilsendt faktura inden de sender den videre.

Så måske man nu bare skulle oprette sagen.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2014 06:41:49
Svar/Indlæg:
4337/121
#15 Vent nu med at oprette sagen før du ved hvad der sker 🙂 Bliver den nappet i tolden så skriver du bare til Ebay og får dine penge igen 😉

Inderhaten

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2014 09:34:01
Svar/Indlæg:
341/69
Jeg venter også, for ja det kan jo være den ryger igennem uden.
Nu må vi se.

Skriver også til ham først, og ser om vi indbyrdes kan finde en løsning.
Så eBays hjælp er sidste udvej.