Jeg har et 7970 rog i mit setup men efter jeg har fået 3X 2411t benq halter det lidt i 5760*1080
Jeg er derfor ude i en opdatering af systemet...
1 løsning.. At købe et ASUS x280 .. De koster ca 2200 hos proshoppen men jeg er ikke sikker på 2 ting.. Har jeg plads på mit bundkort, det kort jeg har fylder jo 3 slots. Jeg har kun 1 PCI 3.0 port kan det køre via 1 2.0 port ?
2 løsning..
Finde et X290 til omkring 3500 og sælge det kort jeg har ? Vil jeg få betydeligere forbedring ud af løsning2 ?
Det der betyder noget er at din 2.0 port er x4, havde den været x8 ville det være okay, eller hvis den havde være 3.0 x4 var det også ok. 2.0 x4 er bare ikke nok til de store grafikkort nu om dage.
I det tilfælde havde jeg nok fået smidt et bedre bundkort i, og så taget CFx løsning, stadig billigere end 290X
Jeg mener at det er bedre med et 290X. Han får intet ud af at skifte bundkortet. Så er det bedre ikke at have brugt penge der, og så skifte platform om et par år.
#8 jeg vil meget gerne høre din ide til Max 3500 hvis det er muligt
Jeg havde måske findet et bedre gaming bundkort. Brugt.
Asus Maximus V Gene går for 500/600kr, så kan du sælge det du har nu for 300kr eller noget. Så det ikke det store tab for at få den extra PCI-e 16x slot med 8x til CFx.
Ikke noget jeg holder meget øje med men jeg gav 800kr for et Maximus V Gene for 10 måneder siden, og har set et siden her på gå for omkring 600kr.
Jeg tænker bare, optimere, jeg er glad for begge mine Asus Rog bundkort, syntes virkelig de tilføre ydelse til gaming, og hvis det kan gøres for 200 til 400kr i et køb / slag sammenhæng, så syntes jeg det værd, så et 7970/280x til max 1500kr, så du godt kørende.