Hentyder du til en brugt I7 2600k, eller en ny I5 4670k ?.
jeg havde gået mellem vejen og kigget efter en I7 3770k hvis jeg var dig.
springet fra 2k til 3k var størrer end springet fra 3k til 4k i Cpu navn serierne.
men når så det er sagt, så er begge cpu´er rigtigt lækrer, havde dog nok snuppet I5 4670´eren og så bare benyttet shadowplay med nvidias gpu´er til streaming.
Bruger
Tilføjet: 01-05-2014 21:12:08
Svar/Indlæg:
10/5
Ja valget stod mellem en brugt 2600k og en ny 4670k jeg har kigget lidt efter en 3770k men ser dem ikke så ofte, og dem jeg kan finde lige pt bliver solgt noget dyrt i forhold til en ny 4770k kun koster 2100.
Sandy er lækre at køle, så de clocker fortrinligt. De yder så lidt færre instruktioner pr. clockcyklus, så den skal skrues lidt højere op for at give samme ydelse.
Jeg tror ærligt talt de to processorer ligger meget tæt rent ydelsesmæssigt. Spørgsmålet er nok mere om du bruger software der kan udnytte den hyperthreading i7'eren tilbyder.. Ellers er det da bare at købe den nyeste model med garanti. 🙂
Ved ikke lige om streaming kan udnytte Hyperthreading.
Men som #3 siger, så kan det koges ned til om du kan udnytte HT eller ej. Kan du bruge hyperthreading, så vinder den "gamle" I7 2600K klart. Kan du på ingen måde udnytte det, så er det jo lidt en vurderingsag mht. hvad du foretrækker 🙂
Jeg er også stadig super glad for min 2500k den snurrer fint derudaf med 4700mhz, ved den hastighed er den rigelig til alle spil og hvad jeg ellers bruger den til. Så intet i vejen med de "gamle" sandy´s. Hvis du har brug for HT så tag en 2600k og ellers er en I5 som 2500k stadig fin fin, og så er den billig brugt. Men hvad har du nu.?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shutdown d. 02-05-2014 09:57:37.
Nu har jeg siddet og kigget lidt på hvad jeg skal give for de forskellige dele.
Og jeg kan enten vælge en 2600k/4670k med et low budget bundkort enten z77/z87.
Jeg kunne også købe en 4770k - med et low end bundkort med et ældre chipset - f.eks. h81
Men der er jeg helt blank, hvad gør chipsettet af forskel for ydelsen?
Du skal have et Z bundkort for at kunne overclocke på multiplier, så at kombinere et H81 bundkort med en K model CPU ville være lidt tåbeligt.. Så godt du spørger. 🙂
Nogle producenter låser dog op for overclocking på de billigere (ikke ældre! Haswell er Haswell, og er temmeligt nyt!) chipsæt - Især ASUS og Gigabyte gør meget i det, hvor nogle B og især H chipsæt er låst op til multiplier OC. Men det er noget man skal læse grundigt om da det er forskelligt fra model til model. 🙂
Hvis du ikke har noget grej nu kan det kun betale sig at købe 2500/2600 modellerne brugt, er ret sikker på de koster det samme som de nyere serier fra nye.
Jeg havde valgt en 2600k pga besparelsen. Jeg har selv en 2600k (@4.7) . Jeg spiller starcraft 2 (nok ca lige så krævende som lol). Mens jeg kan finde på at streame på den anden skærm. Og det er intet problem. Kan ikke de hvad man skulle vinde på at Købe en ny 4670k i det tilfælde.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DJ Alban d. 06-05-2014 08:19:32.