Bundkort: Det er fint, hvis du ikke tænker på OC, så kan den fint klare det. Der findes også billige bundkort med Z87 chipset - mulighed for OC hvis du en dag skulle få lyst til sådan noget 😉
CPU: Hvis overclocking er helt væk i din verden og du på ingen måde vil rode med det, så tag en I5 4670. Der er ingen grund til at kigge på en "K" model - MEN, vær dog opmærksom på at prisforskellen mellem 4670 og 4670K er ret lille (ca 100kr ?) - hvis du har planer om at sælge den senere, så får du nok mere for en "K" model 🙂
GFX: Hvilken opløsning? GTX 770 kan klare langt det meste med "high" i detaljer generelt hvis der er tale om 1080P opløsning. Skal du over dette eller bruger du flere skærme, så kniber det at den kan klare det.
Personligt ville jeg nok tage et GTX 780 fra Asus, EVGA, MSI eller Gigabyte. Deres kølere er ret gode og støjniveauet er forholdsvis lavt på alle 4. (EVGA ACX - Asus DirectCU II - MSI Twin Frozr - Gigabyte Windforce 3X - navne på kølerne)
Alternativt kan du også kigge på AMD Radeon R9 290 som er lidt billigere end GTX 780 og yder meget tæt på. De bruger lidt mere strøm og nogle bliver lidt varmere, men generelt klarer de sig fortrinligt så længe der er aftermarket køler på 🙂
PSU: Corsair RM650 - nuff said. Ej, den er ganske fortrinlig og man får god kvalitet. Alternative PSU'er du kan kigge efter er Cooler Master V - serien, som også er +80 Gold rated. Jeg har selv ejet en og jeg var meget tilfreds med den.
Desuden er 650W ganske fint, din computer kommer nok ikke i nærheden af at belaste sådan en PSU - men hellere have lidt ekstra at tage af, og samtidig, så betyder det også, i hvert fald for Corsair RM PSU'en, at den ikke vil starte blæseren med det samme, før udnyttelsesgraden kommer over et vidst %-mæssig antal.
Ram: Corsair, Kingston og G.Skill er mine favoritter. Generelt er det fine ram du har fundet, men har du brug for 16GB? De fleste "gamere" kan fint nøjes med 8GB. Du kan altid købe nogle flere skulle du få brug for det.
SSD: De fleste er vidst meget glade for Samsung 840 Evo inkl. mig selv. Bare sørg for at få nok plads. 120GB til både Windows og spil er bare ikke meget plads at have. Jeg har selv 2 x 250 GB og en 1 x 90 GB.
Køling: Standard køleren får nok at lave - jeg kan ikke huske om det larmer rigtigt, men evt. kunne du kigge på en Cooler Master Hyper 212 EVO. Det er en billig køler og den yder simpelthen fantastisk til prisen. Man kan sige at stock køleren der følger med er designet til at kunne klare din CPU og ikke mere.
En sidste ting, er der mulighed for at lave et optimalt airflow i dine "skuffer"?
Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af mangekyo d. 01-05-2014 23:36:01.