bruge gamer bærbar til Media Center?

Media Center d.  02. maj. 2014, skrevet af Mathis77
Vist: 2498 gange.

Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2014 10:13:45
Svar/Indlæg:
6293/359
Hej gutter

jeg får snart en rigtig god bærbar ind ad døren med bl.a. et nvidia GTX860 Maxwell.
Jeg har så læst lidt om optimus teknologien.
Er det noget jeg skal slå fra? for at få nvidiakortet til at køre 1080p film osv.? Eller er det fint nok med Haswell onboard?

Den får nok en fast plads henne ved TVet - og når der så skal games kan jeg tage den hen til stuebordet.
Har ellers købt et cool Logitech trådløs keyboard med touchpad så jeg kan egentlig sidde i sofaen også...

Kan I komme på andre gode idéer?

🙂
Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2014 17:34:40
Svar/Indlæg:
1271/38
Kommer an på model.

Nogle modeller kører helt udenom processorens integrerede grafik kort, andre modeller kører ALLE udgange igennem det. På nogle Alienware modeller er der tilmed en fysisk kontakt til at skifte mellem de to.

Min egen, en Clevo P170EM med i7 3610QM, HD4000+GTX675M kører ALT igennem HD4000. Dermed er det også Intel driveren der står for farvekorrigering, hvilket driver mig til vanvid. HD4000 kører ganske fint 1080P videoer i høj bitrate uden problemer overhovedet, ingen grund til at tænde for det store kort for dét.

Med Optimus teknologien vælger du selv, inde i Nvidia kontrolpanelet, hvilke eksekverbare filer der skal køres med hvilket grafik kort.

Kontrolpanelet ser således ud:



På min PC kører grafik kortet med seperat køler, og jeg gider bestemt ikke høre dén tænde for lidt video. Vil anbefale dig at benytte det integrerede kort, det er bestemt hurtigt nok til LANGT det meste. Spar på strømmen, sænk temperaturen og støjen og kør på Intel kortet med så meget du kan.

Hvad gaming angår, hvis du er en stuegamer, så anskaf dig en trådløs controller og kør det hele gennem Steam Big Picture. Så får du en lækker, konsol-lignende oplevelse.

Håber det kan bruges. 🙂 🙂


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2014 18:15:01
Svar/Indlæg:
6293/359
Hejsa

Mange gange tak for et supergodt indlæg.
Det skal prøves.

Fedt med at man kan få en konsol oplevelse 🙂 glæder mig 😎


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2014 21:03:19
Svar/Indlæg:
6293/359
test bestået
+60 fps i f1 2013 på mit sony 40" tv.
styrer big picture i steam med xbox controller

hiphiphurra

hav en go weekend derude gutter 🙂