-> #36
Det var også en del af mine overvejelser sidste gang, men fandt frem til en tråd hvor de havde prøvet det, og det gav ikke noget interessant resultat, dersom selve iGPU'en er deaktiveret i computerens BIOS (eller, pendanten hertil). Den eneste undtagelse, er de iMacs der ikke har haft en diskret chip (eks. de nyere, med Iris Pro). Så, det opgave jeg lidt at undersøge nærmere.
-> #37
Jotak. Har det væsentligt bedre nu, end for to dage siden. Utroligt hvad en god slurk vand og en varm dyne kan udrette 🙂
-> #38
Faktisk ikke. Har overvejet det, men da de [Eplehuset] prøvede det sidste gang, var der ingen respons - jeg går ud fra, at det skyldtes at computeren ikke ville starte op. Men, det kunne være jeg skulle give det et skud.
Min umiddelbare vurdering, mht. kabel, er at det har det fint nok. Der er ikke fejl på skærmbilledet (det er bare sort), og hvis jeg fjerner kablet, går den tilsvarende diagnosticerings-LED ud.
-> #39
Det kan også godt ske, at det bliver enden på det. Faktisk, så var min taktik lidt, at investere i et nyt grafikkort, få maskinen op at køre, få taget backup af det der skal tages backup af, fjerne SSD'en og så se hvor længe den kører med bare harddisken (hermed forstået: fjerne SSD'en, installere Mac OS X på harddisken, og så bare bruge den som jeg ellers ville).
Hvis den går død igen, erklærer jeg projektet for dødt, og overvejer om der skal tages direkte kontakt til Apple - har jo stadigvæk de org. dele liggende, og hvis problemet er systemisk og konsekvent fokuseret omkring grafikkortet.
Nu er min 6 år gamle MacBook Pro også så småt ved at være klar til en udskiftning, så det kunne godt være, at jeg bare skulle nøjes med en 15" rMBP næste gang 🙂
Den er bare så forbandet lækker den iMac... altså, når den fungerer 🤡