Ny PSU - Standby m.m

Strømforsyning d.  05. maj. 2014, skrevet af bjoeg
Vist: 402 gange.

bjoeg
 
Superbruger
Tilføjet:
05-05-2014 14:13:44
Svar/Indlæg:
31/11
Min "gamle" 700W OCZ ModXStream Pro, må nu lade livet.

Efter jeg mistænker at den er begyndt at få maskinen til opføre sig underligt.

I forbindelse med seneste mærkelige problem ved et spontant crash, så vil power LED på kabinettet ikke længere slukke når maskinen lukkes ned. Jeg valgte så at smide en watt måler på maskinen for lige at se om den brugte meget strøm i slukket tilstand.

Blev lidt overrasket over at den åd 5-10Watt slukket. Er det egentlig normalt eller er det for højt?
Og vil jeg kunne forvente samme høje spild på andre topmodeller?
Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2014 15:25:13
Svar/Indlæg:
5874/1287
Det afhænger jo af, hvor meget der er slået til i BIOS mht at "vække" din PC. F.eks. Wake on LAN kan bruge en del strøm, selvom PC'en er slukket. Samme problem, hvis du vil kunne tænde din PC med tastatur eller mus.

Er alt dette slået fra, så lyder 10Watt af lidt meget, synes jeg.


bjoeg
 
Superbruger
Tilføjet:
05-05-2014 19:26:05
Svar/Indlæg:
31/11
Du fik mig heldigvis til at gå i BIOS endnu en gang, og alt var sådan set slået fra.

Dog var der en setting "ErP support" som egentlig altid har været disabled, efter at have slået op hvad funktionen gjorde (tillader S5 nedlukning, som betyder nada WakeOnEverything), så kunne maskinen lukkes fuldstændig ned inkl power LED som nu også slukkes, og 0,0 Watt forbrug.

Meeen ender nok med jeg alligevel køber ny PSU. Stoler ikke meget på den længere.