Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2014 22:39:30
Svar/Indlæg:
2502/221
Hej!
Jeg har lige monteret et sæt Corsair H100i vandkøling, på min I7 3770K her til aften.
Men det overfører stortset ikke varmen.
Synes jeg har været MEGET omhyggelig, med at afrense CPU, så den skinnede, før jeg monterede vandkøler hovedet.. og igen med den, meget opmærksom på at den sad lige, og at jeg fik tværet kølepastaen grundigt ud.. alligevel kører det ikke rigtig, CPU idler på 48Grader, og ved prime 95 blir den efter nogen tid 102grader, og det er vel og mærke i et rum på 19grader!
Jeg har haft løsnet hovedet efterfølgende, og masseret lidt frem og tilbage, så evt overskydende kølepasta kunne jævne sig ud, og hovedet komme længere ind, men intet hjalp det.
Nu siger i sikkert, at jeg far start, skulle have brugt andet kølepasta, end det originale, men det kan jo ikke passe, når den på pakken, står til at kunne køle, lige netop en I7 3770k med grundig overclock, til 48grader i et rum på 25!
Blokken er knap nok lun, og slanger/radiator kolde.. det summer i kølehovedet, så pumpen burde virke, og hvis den var problemet, eller vandet af en årsag ikke blev pumpet rundt, skulle kølehovedet jo være nærsten kogende!
Hjæælp :(
På forhån tak for svar :)
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Sneglehunden d. 05-05-2014 22:49:03.