Superbruger
Tilføjet:
06-05-2014 19:06:28
Svar/Indlæg:
387/40
Hey alle.
jeg har kigget rundt omkring og researched en del, men uden et endegyldigt resultat.
jeg skal have mig et trådløst headset til gaming (incl mic) da jeg snart køber mig en ny comp.
det er egentlig rimelig nemt at finde et headset som er trådløst og med mic, men her kommer det lidt tricky. jeg ville gerne udnytte lydkortet på bundkortet som jeg har fået fortalt skulle være af ret god kvalitet frem for en usb dongle der laver lyden rent digitalt. lydkortet jeg snakker om er det der sidder på asrock fatal1ty b85 killer og hedder purity sound.
det lydkort har en optisk udgang har jeg set som jeg gerne ville udnytte hvis det var muligt, da det burde give en bedre lyd. jeg ved godt at der jo nok skal en extern transmitter/receiver til at køre det mellem input og headsettet, men det er ikke et problem.
spørgsmålet er så, kender i et trådløst headset med microfon, hvor transmitteren udnytter den optiske port?
jeg ved godt at det er et ret specielt problem jeg har, men jeg tænkte at der måske var nogle kloge hoveder der kunne give mig et tip i den rigtige retning.
på forhånd tak til jer alle.