vlc lag

Grafikkort d.  08. maj. 2014, skrevet af not_batman
Vist: 2877 gange.

not_batman

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2014 09:47:24
Svar/Indlæg:
19/3
heysa!

jeg har forsøgt at bygge en stille-og-rolig gaming pc, som samtidig er mediecenter - passivkøling hele vejen rundt og så nogle store lydsvage blæsere til at sparke ind, når temperaturen under gaming (primært civ5) bliver for høj. det fungerer virkelig fint, der er dog ET aberdabei...

vlc lagger/stutter helt vildt - jeg afspiller kun mkv filer i mindst 720p, så det er nok her, problemet ligger... mine specs er:

amd phenom x4 965 black edition
skod asrock bundkort, men det virker
powercolor radeon 7850 scs3 1gb ddr5 ram
16gb ram

jeg har forsøgt at tweake lidt på indstillingerne i vlc, men det giver ikke det helt vilde - windows media player classic med k-lite codec pack kværner alt, men det er pokkers upraktisk og elendigt interface (plus det kan ikke lige styres så nemt fra ipadden...

jeg tænker lidt, at min maskine burde være kraftig nok...? eller kræver det virkelig så meget juju at
Mikkel1242

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2014 10:03:51
Svar/Indlæg:
230/15
Hvilken version VLC bruger du ??

Kan læse mig frem til at der er en bug ved en af de nyere versioner af vlc 🙂

Din maskine skulle nemt kunne klare VLC på alle mulige måder 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mikkel1242 d. 08-05-2014 10:05:27.

not_batman

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2014 10:08:43
Svar/Indlæg:
19/3
nåja, det fremgik ikke lige... har læst mig frem til det samme, så efter at have prøvet at "downgrade" den, så er det pt version 2.0.6 twoflower, som skulle være til multicore processors...

leger pt lidt med at oc'e for at se, om det har nogen effekt...

derudover - så er der i vlc også sådan en slags "streg", som lige distorter billedet på langs og så ellers bevæger sig langsomt ned over billedet for så ellers at starte fra toppen igen... det har jeg ikke lige noget teknisk begreb for, men det ser fesent ud... min pi er sgu bedre til at afspille mkv end den stationære...

Mikkel1242

Overclocker
Tilføjet:
08-05-2014 11:53:08
Svar/Indlæg:
230/15
den streg der går ned over billedet er et tegn på at det er noget galt med filen du prøver at afspille.

Er det alle filer der lagger og hvad sker der hvis du prøver at afspille en DVD i VLC ?? 🙂

Det med at computeren også gerne skulle kunne klare det er nemlig også ud fra tanken at en pi kan klare opgaven.

Bliver din computer presset i CPU eller GPU når du prøver at afspille en film??

not_batman

Overclocker
Tilføjet:
11-05-2014 06:37:21
Svar/Indlæg:
19/3
hey og tak for feedback, der er ikke lige så meget tid til at fifle med hardware, når ungerne er hjemme. fortsætter i morgen!

har tænkt på, at filerne er komprimeret forkert, men det virker til at være et problem på tværs af alle de forskellige filer.

har ikke lige koblet dvd-drevet til, det køre på ide, og jeg var lidt doven, da jeg skiftede kabinet, så det er kun lige sat i - skal ha' udskiftet det til noget sata-halløj

sad lige og tænkte, om det kan være et issue, at mobo kun kan trække pci express 2.0 x 16, og grafikkortet er et 3.0 x16 - har planer om at opgradere det snart, men hvis det er et problem, så kan det nok godt presses igennem 🙂

prøver lige at aflæse cpu stress, når der kører en film næste gang. det har jeg slet ikke overvejet, har bare antaget, at der burde være mere end rigelig juice

igen, tak for svar!

Mikkel1242

Overclocker
Tilføjet:
11-05-2014 10:27:25
Svar/Indlæg:
230/15
Det med DVD drev kunne du klare lidt nemmere hvis du har et USB DVD drev 🙂 jeg har heller ikke noget drev i min for blev træt af det larm da den startede op. 🙂

cellkill

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2014 17:31:41
Svar/Indlæg:
246/26
Prøv Lav decoder. Tror den virker med VLC.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af cellkill d. 11-05-2014 17:32:36.