Jeg venter stadig på en lille blok til PCH chippen på bundkortet. Den har kun en TDP på 5W men det er mere for at have den kølet end så meget andet.
Jeg skifter også platform til Z87. Mange kan nok se hvilket bundkort jeg skal bruge; MSI Z87 XPower med vand på VRM og PLX chip. Jeg har også købt push on fittings da de ser noget bedre ud end de fittings jeg bruger med spændebånd omkring, især fordi jeg, endeligt, har fået fat i en side til mit Cosmos 2 kabinet med vindue i.
Men det er ikke kun blokken til PCH chippen jeg mangler. Jeg vil også have IHS'en helt af min 4770K CPU, for at køle den så godt som muligt. Det betyder at soklen på bundkortet skal tages helt af, da CPU'en er lavere end soklen uden IHS, det er derfor jeg har købt XSPC Raystorm CPU blok, da det skulle være den nemmeste at smide på en CPU uden IHS.
Jeg laver en ny tråd når jeg endelig kan komme igang, men først har jeg et par bundkort der skal testes *Wink wink* 🤡
Z87 XPower er et review bundkort, der går nok et stykke tid inden at jeg får et Z97 bundkort jeg kan bruge til mig selv, og jeg er lidt ivrig for at skifte. Den chip der styrer CrossFire på mit Crosshair V Formula understøtter ikke CrossFire igennem PCIe portene helt korrekt, så jeg får BSOD en gang om ugen cirka. Det er mest tosset hvis jeg ser youtube videoer, som jeg ofte har kørende i baggrunden, så det kan jeg ikke leve med længere.
Og da bundkortet ikke har kostet mig noget var det nemmere at retfærdiggøre en vandblok til det 😉
Prøv at se om at du ikke kan finde en test af hovdet gerne med en flow tabel
Det ser nu ikke ud til at du har et særligt stort hul til at vandet kan komme igennem. Men prøv at se om at du kan finde et billede af hvordan at det ser ud indvendig.
Du kunne prøve at fylde en stor balje med vand og pumpe det igennem hovdet og time hvor mang tid at det tager for at tømme baljen. Så kunne du tage din anden blok og gentage forsøget for at se om der er en stor forskel.
Jeg undersøgte blokken en smule, og den flade hvor vandet skal igennem blokken er meget lav, men faktisk meget bred, lige så bred som blokken er, og derfor vil der kunne komme okay vand igennem den.
Ja ok.. Så er jeg lidt mere rolig. Men jeg synes nu at producenten ALTID skriver at blokken er lavet til high flow, så ikke altid jeg tager det for gode vare 😛