Overclocker
Tilføjet:
10-05-2014 20:04:28
Svar/Indlæg:
108/32
Hey HWT-drenge! 😉
Jeg har fået solgt min fars gamle Macbook, og har dertil fået 1500 kroner for det af ham.
Så jeg har tænkt mig for en gangs skyld at bruge nogle penge.
I stedet for at de bare ryger ind på kontoen og ligger, syntes jeg det kunne være sjovt at samle en lille computer for dem.
Jeg vil så vidt muligt prøve at holde budgettet på de 1500. Ikke fordi jeg ikke kunne bruge flere, men syntes det er en sjov udfordring 😉
Jeg tænker på at sælge den efter jeg har bygget den. hvis jeg så mister lidt penge på det, ødelægger det ikke glæden ved at have bygget den.
Jeg laver også Youtube videoer omkring computere, så jeg hygger mig imens jeg samler computere 😉
Men så kommer det store spørgsmål, om man overhoved kan få samlet en til 1500 kroner. Skal jeg bare lade være, eller skal jeg give det er skud?
Jeg er udmærket bekendt med brugt-priserne, syntes jeg da selv ;-p Det er ikke det store man kan få for 1500 kroner, så jeg forventer ikke det nyeste hardware.
Ville det være muligt at lave et ITX build til den pris? Jeg kunne godt tænke mig at prøve det, nu hvor jeg har ATX.
Build Idé:
Jeg tænker lidt på at smide en i3-2100 i, da den burde kunne fås til 300 kroner.
Da en i3-2100 ikke sætter store krav til et bundkort, er det mere underordnet. Men jeg ville skyde på at man kan få et for 200. Så jeg tænker på et eller andet billigt Asrock. Et helt nyt ITX kort kan købes for 350.
Angående RAM havde jeg bare tænkt på 4GB på 1333MHz no-name. Det vil jeg mene at man kan få for 100
Et 560ti eller noget tilsvarende i AMD burde ikke været helt usandsynligt at kunne få fingrene i for en 400 kroner.
Som strømforsyning, havde jeg en Corsair VS450 i tankerne, eller noget lign. Det behøver ikke været noget famøst i den her sammenhæng. Så jeg tror at 100 ikke er helt galt.
Jeg tænker at en harddisk på 500GB er nok til det her build, så længe den er på 7200RPM. Den burde man kunne
få for 100 kroner
Bitfenixs Prodigy ville være fantastisk, hvis man kunne få det til 300 kroner. Et andet fedt ITX kabinet kan også gøre det 😉
Hvordan ser "indkøbslisten" ud? Eventuelle forbedringer? noget jeg har glemt at tænke over? Holdninger og meninger?
Mange tak fordi du ville læse det igennem! 😉
Mvh. Frederik Buk Henriksen 😉