B.J.Trading.

Diverse d.  11. maj. 2014, skrevet af uheldig_engel
Vist: 6872 gange.

uheldig_engel
 
Overclocker
Tilføjet:
11-05-2014 16:16:54
Svar/Indlæg:
94/16
Laang historie kort. Jeg er på udkig efter en MX299Q skærm, og d. 17/3 gik jeg ind på deres hjemmeside og så at de havde den til 1886,25 kr, så det var en besparelse på 1489,75 kr. Dette tilbud var aktivt i 45 minutter.
Jeg bestilte en på stedet.
Jeg har stadig ikke modtaget den, da deres leverandør desværre ikke kan fortælle hvornår den er på lager.
Det første feedback jeg fik var "Der er desværre en forlænget leveringstid på den vare du har bestilt, og vi kan lige nu ikke sige dig hvornår vi kan levere til dig. Vil du prøve at vente eller skal vi slette din ordre ? eller kan du alternativt måske bruge en anden vare"
Nu er der 6 dage til at det er 2 måneder siden jeg bestilte den... Ærlig talt synes jeg det er virkelig dårlig stil! For 3 uger siden gjorde jeg dem opmærksom på at jeg ville poste en tråd herinde, hvis jeg ikke modtog den senest 1. maj. Nu har de så fået en del extra tid, og de vil åbenbart hellere få dårlig omtale, end at levere en vare. Sjovt nok har top 10 på edbpriser.dk den på fjernlager, med 2-3 dages levering.
Så nu vil jeg bestille den til normalpris, hvilket ikke generer mig. Men jeg synes stadig det er lettere fesent at udbyde en vare på tilbud, som man ikke har i sinde at levere!


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af uheldig_engel d. 11-05-2014 16:17:45.
mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2014 16:29:41
Svar/Indlæg:
4217/223
Det er ikke BJ-tradings skyld hvis deres leverandør ikke kan levere.

At du laver en rant tråd om det er bare dumt, det får du intet ud af. Hvis du har ventet 2 måneder nu på og købe skærmen, og de har tilbudt og slette din ordre, så skulle du ha sagt ja, brugt lidt flere penge, og købe den et andet sted


Rampage
 
Superbruger
Tilføjet:
11-05-2014 16:29:45
Svar/Indlæg:
333/39
Hvad brokker du dig over? De har forklaret dig de enten kan annullere din ordrer eller om du vil vente? Du er blevet gjort opmærksom på at de ikke ved hvornår den er på lager.


uheldig_engel
 
Overclocker
Tilføjet:
11-05-2014 16:33:19
Svar/Indlæg:
94/16
Jeg finder bare lidt sjov at at samtlige andre der har skærmen til salg, og vi snakker 10 butikker, kan levere den indenfor 2-3 dage! Det lader til at jeg er den eneste, men jeg synes det lugter...


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2014 16:42:13
Svar/Indlæg:
4217/223
Igen, det er ikke DERES skyld.
Et eksempel er: Jeg bestilte i okt/nov et Aerocool DS cube hos dustin. De blev ved med og rykke datoen for modtagelse i butikken, og der gik op til 3 måneder, før jeg besluttede mig og skrive til dem. De var forstående nok, og var samtidigt også ærgrede over at datoen blev udsat hele tiden.

Det endte med at jeg fandt det jeg skulle bruge hos cdon, og måske brugte omkring 50,- mere, for og få det. Ingen grund til rant over det


uheldig_engel
 
Overclocker
Tilføjet:
11-05-2014 16:46:54
Svar/Indlæg:
94/16
Kramler - Så du synes ikke det er unfair at lave et tidbestemt supertilbud, for derefter at trække i land?


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2014 17:05:37
Svar/Indlæg:
2676/147
Synes det er lidt skidt at lave et tilbud, på en vare man ikke har hjemme.

Det synes jeg bestemt ikke man kan tillade sig.

Så er altså helt med #0 på den her. var det nu bare en alm. vare de ikke kunne skaffe hjem, så var der intet at snakke om, men at lave et tilbud på noget man ikke har, det synes jeg ikke godt om.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2014 17:06:16
Svar/Indlæg:
3332/33
Hold jer fra BJ, de er en flok arrogante røvhuller.

Har handlet hos dem mange gange, og hver gang der har været problemer, har det bare været langt ud det sædvanlige. Hvis man kommer for at bytte noget, får man bare afvide det er ren goodwill fra deres side, hvis de skal hjælpe en - og ja, det er da hvis de rent faktisk er tilstede og ikke holder lukket.

Magen til plattenslagere skal man lede længe efter. Jeg anbefaler ALDRIG dem til mine venner, når de spørger om de kan købe noget der.
Sidder man og venter på vare, hvor der står forventet levering, kan man vente forgæves - for den dato skal nok blive rykket flere gange.

Få lukket den lorte biks ved at boykotte dem - fy føj en dårlig smag de må have i munden.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tenkin d. 11-05-2014 17:06:28.


uheldig_engel
 
Overclocker
Tilføjet:
11-05-2014 17:10:25
Svar/Indlæg:
94/16



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af uheldig_engel d. 11-05-2014 17:10:47.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2014 17:13:07
Svar/Indlæg:
1881/22

Lige præcis på det billed er der intet galt. De skriver den ikke er på lager.

...men må sige at det er dårlig stil at have så lang leveringstid, når andre godt kan skaffe den.

Lyder generelt trist at BJ Trading har udviklet sig sådan. De havde et temmelig godt ry for år tilbage 😕


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 11-05-2014 17:13:21.


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2014 17:14:01
Svar/Indlæg:
2676/147
#8

Ok, der står så også at den ikke er på lager, men stadig... hvorfor så lave et tilbud på den?:)


uheldig_engel
 
Overclocker
Tilføjet:
11-05-2014 17:21:07
Svar/Indlæg:
94/16
Jeg bestilte den, og betalte, og så fik jeg den melding på min skærm...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af uheldig_engel d. 11-05-2014 17:32:24.


#12
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2014 18:21:40
Svar/Indlæg:
1399/43
Tenkin
jeg citerer"Har handlet hos dem mange gange, og hver gang der har været problemer"
hvorfor dæ... bliver du så ved med at handle med dem. 😕
@0 jeg forstår også din undren jeg havde gjort det samme.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2014 18:28:14
Svar/Indlæg:
3332/33
#12 Jeg bliver jo nødtil at have handlet hos dem x antal gange, før jeg kan komme med sådan en udtalese.

Hvis jeg havde handlet hos dem to gange og det var galt, ville man så tage mig seriøst ?

Jeg har jo forbarmet mig over dem, fordi det har taget 10 minutter at køre ud til dem - så derfor ofte har jeg tænkt "arh, det er jo bare en enkelt ting, det er nemmere selv at hente end bestille."
Men det gør jeg så aldrig mere.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2014 19:47:15
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg har handlet på tidspunkt med dem, dengang fejlede de ikke noget.

Handler ikke med nogen shop i meget langt tid, måske skulle lade nogen andre finde butikker og priser til folk.

Jeg er heller ikke proffesionel til finde dele, men lært meget omkring IT gennemtiden.

Jeg tror må finde nye fritidsinterresse.


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
11-05-2014 20:05:08
Svar/Indlæg:
2084/124
Jeg handler primært der, og der har ALDRIG været problemer... :)

#0 er du sikker på at de har trukket pengene for en vare du ikke har modtaget? Det er nemlig ikke lovligt, så det lyder meget mystisk... Er ikke det jeg kender BJ trading for, tværtimod, har ikek fået tilsvarende fin service andetsteds når det gælder PC hardware.


McCleod
 
Superbruger
Tilføjet:
11-05-2014 20:59:58
Svar/Indlæg:
2470/41
BJ trækker ikke en krone før varen er klar til afsendelse.

Hvad angår kundeservice er BJ den bedste webshop til dato. Du kan ændre en igangværende ordre til begge sider, dvs. skal du have mere med end det du oprindeligt bestilte kan det også lade sig gøre.

Og så er der gratis levering med GLS til en pakkeshop. Det er også god stil.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2014 21:20:55
Svar/Indlæg:
1334/15
Øh hov hov folkens 😀

Jeg kan se, at der er nogen der gerne vil lave dette om til en hadetråd!. Jeg har købt MANGE ting hos dem, og aldrig haft problemer!. Heller ikke ved ombytning eller andre ting, så stop venligst denne utroligt dårlige afreageringsmetode :yes:

Meeen jeg har selv været sælger på nettet, og jeg ved, at hvis man ikke ved tilbudene skriver, at man ikke kan gardere sig overfor forlænget ventetid, samt ændrede priser, bør man stå inde for den pris, man har sat!

Hvis kunden så ikke vil vente på nye lagervarer, kan han hoppe fra - meeen - hvis andre forhandlere har varen på lager, kan man selvf. få betænkeligheder omkring seriøsiteten/evt. tab via ny pris og udtrækning af tiden fra sælgers side!.

Derfor er kommunikationen så vigtig. Hvis ikke man hører fra sælger, er der ofte ugler i mosen (økonomi).

Hvis andre sælgere har varen på lager, kan det skyldes prisforskellen!. De kan ikke sælge varerne pga. den højere pris så længe aktuelle sælger annoncerer sine varer til langt lavere pris 😀

Mvh. - Kim


uheldig_engel
 
Overclocker
Tilføjet:
12-05-2014 10:06:51
Svar/Indlæg:
94/16
Hov. Der skrev jeg lidt usmart. Jeg betalte selvfølgelig ikke, men tastede mine dankortoplysninger! De har IKKE hævet en krone, så på dén konto er der ingen problemer! :)


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
12-05-2014 10:47:45
Svar/Indlæg:
4981/47
B.J Trading er også en af de få forhandlere jeg ej handler med mere, de nægtede RMA af et GTX460 med coilwhine, for derefter at sende det tilbage uden org emmballage, med et nu bukket Pci bracket også 🤡

Det tog lige knap 18 måneder at få sagen ud af verden via en sag i Forbrugerklagenævnet, hvor de også flere gange indenfor det første ½ år overfor Forbrugerklagenævnet påstod at sagen var afsluttet efter aftale med mig 😛

#17

Så du må gerne pudse deres glorie, men andre skal holde det negative for sig selv ? 😛 Ja det giver da også rigtig god mening 😎


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
12-05-2014 11:02:52
Svar/Indlæg:
2826/100
åh nej, endnu en diskussion om webshops.

Problemet med butikker er jo at folk har hver sin mening, nogen kan lide proshop, andre kan lige komplett og nogle helt 3. kan lide BJ Trading, og de fleste baserer deres mening (mest de negative) på én enkelt handel.

Men skal vi ind på emnet så handlede jeg på et tidspunkt rigtig meget ved BJ Trading, så havde jeg et par dårlige oplevelser med dem, hvilket gør at jeg i hvert fald ikke vil ligge flere penge ved dem. Omvendt har jeg aldrig haft problem med eks. Proshop eller computersalg.

Alle har sin mening, og ingens mening i det her tilfælde er nødvendigvis forkert hvis den er baseret på hvad man selv har oplevet.

#16

Så længe der ikke er trukket penge kan du få lov til at ændre din ordre begge veje, jeg har endnu aldrig mødt en butik hvor dette ikke var muligt.

Angående pakkeshop er vi enige, handler kun steder hvor jeg kan få det leveret med GLS pakkeshop, men det hænger så primært sammen med at Post Danmark er uduelige til at levere pakker her hvor jeg bor (statistikken lige nu er at 10/11 af de seneste pakker enten er blevet væk, udleveret til en anden eller de har glemt at smide "afhent pakke" slippen i min postkasse)


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af martinta d. 12-05-2014 11:05:44.


collectordk
 
Nørd
Tilføjet:
12-05-2014 20:12:05
Svar/Indlæg:
34/2
Ikke lagervare, på tilbud til fantastiske budget priser og ingen levering i mange uger. Den lugter desværre langt væk, BJ er vist nogle værre nogle.

Aldrig handlet der, gør det ikke i fremtiden.


myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2014 11:57:51
Svar/Indlæg:
1895/41
BJ er et fantastisk sted at handle. Ka ikk forstå denne hate..

Handler der ofte, og blir nok ved med det!


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2014 12:58:41
Svar/Indlæg:
6181/270
De kan sgu godt tage og lave en mere brugervenlig webshop.
Den er undskyld hvis jeg må sige det, at den er lige til at åbne op og skide i. 🤡


#24
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2014 16:35:33
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg handlede første gang hos dem i 2004 og der fik jeg en super service, men så er det også gået nedaf lige siden.

Sidst jeg havde noget med dem at gøre var da jeg havde købt nogle defekte ddr3 ram af en bruger her indefra for nogle år siden hvor de var ret så dyre og hvor de ville have at jeg betale transport frem og tilbage fra rma. Sendte dem ikke rammene og stod tilbage med nogle ubrugelige ram.

Siden har jeg ikke haft noget med dem at gøre.


collectordk
 
Nørd
Tilføjet:
13-05-2014 17:18:53
Svar/Indlæg:
34/2

BJ er et fantastisk sted at handle. Ka ikk forstå denne hate..

Handler der ofte, og blir nok ved med det!

myrizzle skrev d. 13-05-2014 11:57:51

du skal ikke forstå hate som du siger.

Du skal derimod forstå, at ikke alle får en positiv oplevelse med butikken og det skaber desværre sorte får i flokken. Dem vil butikker helst ikke have for mange af, så vil der komme for mange hate historier frem.
Så dine personlige oplevelser er gode men glem ikke at andre kan have totalt modsatte erfaringer med selvsamme butik. Dem må du også acceptere selvom du mener din personlige oplevelse er god.
Er det ikke muligt, så har du ikke den rette holdning til kritik, når du ikke kan acceptere for og imod informationer om et produkt, forhandler eller en oplevelse.


collectordk
 
Nørd
Tilføjet:
13-05-2014 17:40:45
Svar/Indlæg:
34/2
Fandt denne afgørelse hos forbrugerombudsmanden, og kan være grund til at BJ ikke informere kunden om at varen ikke kan skaffes eller leveres til aftalt pris, og trækker den i langdrag.

Det KAN altså resultere i BJ må betale forskellen til normalpris, når de ikke leverer en vare indenfor rimelighedens grænser, og yderligere fjerner varen , som det ser ud lige nu.

se mere i afgørelsen
http://www.forbrug.dk/Afgoerel...

Ved godt BJ IKKE har udtalt sig og sagt varen havde forkert pris, de kender nok denne afgørelse, eller gør det nu. det ligger dog godt til sidebenet hvis OP syntes sagen skal følges til døren.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af collectordk d. 13-05-2014 17:41:44.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2014 17:48:21
Svar/Indlæg:
1334/15
#19 - sludder 🤡

Når jeg skriver, at dette ikke bør blive til en hadetråd, er det fordi, at nogle indlæg giver tydeligt indtryk af, at en person der har haft en dårlig oplevelse hos aktuelle firma straks stempler det som totalt nederen, og aldrig vil handle hos dem igen!

Det er da helt i orden, at skrive både om negative samt positive forhold til et firma, men da alle firmaer har masser af begge dele til kunderne, bør man tage dette i mente, før man udtrykker sig så drastisk!

Når jeg så oven i købet skriver om flere af de forhold der gør, at man kan mistænke firmaerne for økonomisk spekulation, udelukker jeg jo heller ikke B.J. Trading, så hvorledes pudser jeg deres glorie?

Prøv nu lige, at sætte dig ind i mine indlæg før du fyrer den slags af i fremtiden ikke. Hvad du ikke kan forstå, er helt sikkert dit problem :yes: 😀

Herudover kommenterer/forklarer jeg bare de faktiske forhold ALLE netfirmaer kan komme ud for!.

Håber det var mere forståeligt!. Ellers spørger du bare igen 😀


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2014 18:00:12
Svar/Indlæg:
1334/15
#26 😀
Godt indlæg, der viser, at det kan betale sig at klage.

Desværre har forbrugerstyrelsens afgørelser så ingen lovmæssig magt endnu (såvidt jeg husker), så hvorvidt man for kompensation, er stadigvæk op til den enkelte forretning.

Denne "magtbeføjelse" har været oppe at vende, men som skrevet, ved jeg så ikke hvorvidt - eller hvornår den evt. træder i kraft.

Det er jo hele tiden et magtspil mellem sælgere/kunder, og der er milliarder til forskel ved selv mindre "skævvridninger" indenfor rma/forsikring osv.
Mvh. - Kim


collectordk
 
Nørd
Tilføjet:
13-05-2014 18:19:31
Svar/Indlæg:
34/2
#28 tror du ikke en civil retssag, så danner grundlag for den afgørelse og på det grundlag bliver hele showet kun dyrere for et firma, hvis de nægter? jeg ved det ikke men der har da været sådanne sager i dagsbladene flere gange, hvor små fejl som manglende moms har kostet rigtig dyrt at glemme men aner da ikke om de så betaler nogen for sådanne fejl.

Og korrekt, de skal velnok anerkende forbrugerombudsmanden og deres afgørelser.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2014 18:38:10
Svar/Indlæg:
1334/15
#29 Hejsa - Jo en evt. retssag vil selvf. være "øv" for enhver forretning, men udgangspunktet i deres nægtelse af at følge forbrugerstyrelsens afgørelse, er jo dèn, at utrolig mange ikke vil gå i retten med deres sag, og derfor sammenlagt, er en billigere omgang, end de sager forretningen via retssager bliver tvungen til at betale. Mange synes jo, at deres udestående er et for lille beløb til, at gå i retten for 😢

Der er naturligvis forskel på hvilke forretninger der er tale om, da nogle er langt mere ømtfindtlige overfor negativ omtale på nettet (eller i "kontant" :yes: )

Det er imidlertid helt sikkert, at alle internet forretninger sidder og spekulerer/betænker, hvor langt og hvorledes de kan gå, med den bedste økonomiske fremtid i behold. Det er jo en konstant krig på nettet, og hvis man vil overleve må man lære at prioritere mellem mange ting, der desværre ikke er til kundernes fordel.

Kundeservice - herunder RMA, svartider, returneringsmuligheder, kommunikationsniveauet, udgifter i forbindelse med nævnte etc.

Hvis forbrugerstyrelsen har fået bemyndigelse til udøvelse af lovgivning i hånden, vil der derfor komme helt andre boller på suppen. Men igen - jeg tror ikke, at de er kommer dertil endnu :no: 😀

Mvh. - Kim