Det er et godt bud, men desværre skal jeg bruge LAN forbindelser imellem serverne, og her vil ovh Hosting nok blive sat på en prøve.
Det kommer lidt an på definitionen af "teste" 🙂 For at forklare det lidt kort så går stuntet ud på at sætte de forskellige services op på de måder det nu kan lade sig gøre (PowerShell, Add Role fra GUI) og derefter få det til at gå ned og hvis muligt redde det der er kørt i hegnet :)
Virtualbox og Vmware Workstation har jeg overvejet, men jeg prøvede det sidste gang, og der var det bare ikke godt nok, de har begge nogle mærkelige "bugs" når først man kører på dem længe og hårdt nok. Det er meningen setuppet skal køre over en del dage af gangen og i andre perioder være helt slukkede imens jeg knokler mig igennem det teoretiske.
Mener én fysisk maskine 🙂 Ikke den jeg sidder ved men en der står ved siden af og leger server/Host
Planen er at den kommer til at have noget i stil med en I7 4770S, 32GB ram og så vil den få 4-5 SSD''er i, i hvert fald hvis det er den løsning jeg vælger. Sidst jeg lavede det døde mit setup flere gange netop pga. DISK I/O, det er også derfor jeg vil køre det hele på SSD den her gang (og de skal jo kun være 120 GB, så det er ikke så galt igen, 600,- per stk) 🙂
Jeg behøver faktisk ikke test setuppet til den første del (MCSA), der har jeg leget nok med det (tror jeg da) til at jeg kan bestå, men skal bruge ressourcerne til MSCE'erne. Har aldrig taget den før, så ved faktisk ikke hvor mange maskiner jeg skal have kørerne af gangen, men jeg går ud fra der er noget private cloud med i den, så der skal nok være en del virtuelle servere kørerne.
Jeg hælder også mest til den med at have det fysisk, men siden jeg aldrig har prøvet det på Azure (eller amazon) var det jo en sjov tanke at have med inde over inden man smider en masse tusind lapper efter en server 🙂 Men det er da absolut svært at argumentere imod at det altid er godt at have sit eget 😛