Selvom der nok ikke bliver råd til det, så ville jeg hellere end gern eprøve kræfter med I7 processeren og se hvor meget jeg kan presse den i mit vandkølingssetup og at nyt Asus Z97 bundkort.
Moderator
Tilføjet: 13-05-2014 21:14:51
Svar/Indlæg:
1194/156
#7 Som jeg læser nyheden, er det jo en helt anden produktions metode de har brugt på disse to top modeller, som gør at de producerer mindre varme, og derved kan clockes højere end de normalt ville kunne med den gamle produktionsmetode.
Jeg regner med at jeg skal have lavet ny pc til efteråret/Vinter.
Jeg skal have et Z97 setup.
Spørgsmålet er bare, hvornår de nye 5 generatinsprocesserer udkommer.
Jeg kunne jo sagtens starte med at købe en 4790K processer og så snere skifte den ud til en ny gheneration 5 processer, hvis det viser sig, at de er et stort step up.
Jeg har dog været glad for min stabile Sandybridge 2600K og derfor er jeg sikker på, at en 4790K vil være mere end rigeligt over de næste par år.
Jeg skal bare have bygget et nyt trækabinet og prøve med endnu vildere vandkøling. Der skal være plads til to 560mm Radiatorer.
Så er der én til Grafikkortet og én til CPU og resten af komponenterne.
Husk at 4790 og 4690 ikke er Devils Canyon, men bare en normal Haswell chip med 100Mhz speed bump, og som derfor kan køre på z87 boards (kræver måske bios opdatering)
Det er kun 4790K og 4690K der er Devils Canyon og som kræver z97 boards.
Personligt venter jeg lige på X99 og ser hvilket prisleje det kommer til at ligge i før jeg beslutter mig.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 23-05-2014 14:40:33.
19# Hvorfor, hvad er det en 2500/2600K ikke kan? Bruger du meget tid på videoredigering osv.? For til alm opgaver spil osv er det du har jo længe fint.