Nye regler om fortrydelsesret & returnering d.14/6

Diverse d.  15. maj. 2014, skrevet af Gripen90
Vist: 1292 gange.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
15-05-2014 21:35:59
Svar/Indlæg:
15982/637
Hvis folk ikke har bemærket det så er det værd at nævne og lige sætte sig ind i.

http://www.fdih.dk/nyheder/201...

Dette punkt her er nok noget mange vil blive glade for:

"Kunden skal give besked om fortrydelse inden for 14 dage efter varens modtagelse, og herefter skal varen senest returneres 14 dage efter.
Butikken skal foretage tilbagebetaling købsbeløbet til kunden senest 14 dage efter, at man har modtaget meddelelse om fortrydelse. Dog efter at man har modtaget varen retur eller har modtaget bevis for, at kunden har sendt varen retur fx en postkvittering."

Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2014 22:15:40
Svar/Indlæg:
1178/88
Så reelt set, så har man ca 27 dages fortrydelsesret, da varen skal være sælger i hænde på den 28´ende dag.

Det kan jo være man fortryder fortrydelsen :)

Am I right?

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2014 22:27:16
Svar/Indlæg:
3385/80
#1 Ikke helt. "skal varen senest returneres 14 dage efter" - altså være afsendt, ikke i være hænde hos forhandleren.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2014 22:56:35
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg kan ikke se nye i disse regler.

Det har altid vores firma, været telefonsupport omkring yderligere information omkring en vare.

Andre ting er jeg forstår ikke folk skal have krav på tage varen i brug. Stadig forvente få returneret 100% af købesummen.

andre ting er også, nogle vare er ikke lige noget man prøver.

Hvad de mener med manglende oplysninger omkring fortrydelsesret. Der er altid de 14 dage, ved nethandel.

Vare virker 100%, men taget skade undertransport givet kunden 10-20% eller bedre service på. Jeg kan ikke se, hvad nye er i den nye lovgivning.

omkring info fortrydelsesret på netvare. Der er de samme regler altid har været lavet fra E-handel tilbage i 1990erne. Mindes, at de lavede forklaringen omkring retur for opnå E-handelsmærket....

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 15-05-2014 23:00:31.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2014 23:31:46
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg forstår ikke konceptet med forbrugeren må bruge en vare i 14 dage sende varen retur...

Det holder ikke på alle vare kan købe forbrugsvare er noget forsvinde eller bliver slidt.

blæk, tøj osv. Ting vil man ikke have en chance for tjekke om personen har printet 10-50 sider ud. Du kan tjekke om blækket er blevet taget i brug, men retur vil være usælgeligt for sælger.

Restblækket vil før til prisstigninger af kraftigt kaliber.

Det kan godt være, man lave Fusk for køberen for en vare taget i brug ikke sendes retur.

pose slik er lige 3-4 stykker tilbage kan man heller ikke sælge videre.... Suk, godt jeg ikke driver E-handel med de nye lovgivning.

Jeg godt nok skrue priserne op til 2x alm. pris...

Pelinox

Superbruger
Tilføjet:
15-05-2014 23:50:00
Svar/Indlæg:
949/9
#4 Så må du jo læse det igen. Der står jo netop at forhandlere kan fratrække beløbet, såfremt de kan bevise mangler/brug osv. akkurat som de kan i dag. Jeg syntes ikke der er så meget nyt.

Det er jo nøjagtig de regler vi har i dag ved e-handel. Hvordan skulle man kunne vide om man er tilfreds med produktet, hvis man ikke kan afprøve det? Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er stor fan af dem som køber ved Komplett blot for at "prøve" tingene, og ville aldrig selv gøre brug af den praksis, men i teorien og lovmæssigt er det jo legalt nok.

canny

Superbruger
Tilføjet:
16-05-2014 00:56:49
Svar/Indlæg:
1500/79

#4 Så må du jo læse det igen. Der står jo netop at forhandlere kan fratrække beløbet, såfremt de kan bevise mangler/brug osv. akkurat som de kan i dag. Jeg syntes ikke der er så meget nyt.

Det er jo nøjagtig de regler vi har i dag ved e-handel. Hvordan skulle man kunne vide om man er tilfreds med produktet, hvis man ikke kan afprøve det? Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er stor fan af dem som køber ved Komplett blot for at "prøve" tingene, og ville aldrig selv gøre brug af den praksis, men i teorien og lovmæssigt er det jo legalt nok.

Pelinox skrev d. 15-05-2014 23:50:00

Det er de færreste der gør det. Jeg tror jeg måske for 1 mobil retur om måneden i min forretning (Elgiganten) 🙂

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
16-05-2014 02:04:03
Svar/Indlæg:
15982/637
#3: hvis ikke der var noget nyt ville de jo nok ikke lave nyt regelsæt igen.

En god ting er da at man som køber ikke længere kan vente op til 30 dage for at få sit køb refunderet men det skal klares inden for 14 dage.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2014 10:09:29
Svar/Indlæg:
5474/39
Der bare nogle ting, som ikke kan gensælges når er taget I brug.

Fødevare holder også langt kortere tid, hvis det har været åbnet og lukket til igen. Varen for ilt, så sker forråndelsesprocessen.

Folk købt en vare taget den I brug (forbrugsvare) for turen til genbrug. Da danske lønninger osv. gør det ikke kan betale sig kigge på tingene.

andet er vi sælger vare emballagen har taget skade, dette er end da tidskrævende. For tjenesten på gensælge vare er til tider nærmest uden fortjenste for virksomhedsejeren. Da besparelse og telefonoprigninger osv. Priserne ned I leje er 10-20% lavere end grundprisen.

Prisen I forvejen er lav, så er 10-20% I rabat ikke sæligt meget.

Blæk holder også kort tid efter er brugt skal helst være montergertet I printer for blækket ikke tøre ind.

Varen har været I brug bliver sendt ind og østarbejderne kigge lidt på det. Ofte sker ikke andet end de bliver smidt ud igen...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 16-05-2014 10:11:20.

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2014 10:38:58
Svar/Indlæg:
7765/230
Quote:
"Fødevare holder også langt kortere tid, hvis det har været åbnet og lukket til igen. Varen for ilt, så sker forråndelsesprocessen." Holy shit.. 😲

Tror du skal arbejde lidt på at sænke din vejrtrækning, noget tyder på din hjerne får for meget ilt... 😛 🤣 🤣

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2014 10:39:11
Svar/Indlæg:
5474/39

defektevare bliver ofte sendt en ny på firmaetsregning, men dette er så sælgernes job.

da det er noget med Avanceprocent, omkring varevalg fra butikken osv.

andet er også om det er en kunde handler meget I vores biks osv.

defekte blækpatroner bliver ikke analyseret I bund pga. prisen på lønninger er så høje. Ofte bliver bare tømt for blæk og nogle få testet af I en printer.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
16-05-2014 10:40:22
Svar/Indlæg:
5474/39
bryder emballagesen mener varen skal kunne tages I brug.

så gør bare nogle ting ikke kan sælges igen, når først er taget I brug.