Samsung Smart TV fejl med XBMC - løst !

Media Center d.  17. maj. 2014, skrevet af Polarfar
Vist: 1804 gange.

Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
17-05-2014 20:07:35
Svar/Indlæg:
2309/846
Vil lige dele den her med andre.

Har anskaffet et Samsung Smart TV med alt hvad der bimler og bamler af funktioner og 3D lækkerier. Kobler det glad til min parabolmodtager og min HTPC, der er en standard PC med XBMC som frontend.

Så sætter man sig ned og skal nyde en film i Full-HD, 1080P, og så gudhjælpemig om ikke det hoster og hakker så jeg var ved at returnere hele l....

Ca hvert 10 sekund, eller i meget aktive sekvenser så det ud som om der røg et par frames ud af sammenhængen, så filmen løb for hurtigt i et kort øjeblik. MEGA træls at se på. Værst ved MKV filer i 720P og 1080P opløsning.

Men nu er jeg teknisk uddannet, så jeg tænkte der måtte være noget med HTPC'en, CODEC's, drivere eller noget der ikke kørte optimalt. Så jeg brugte to dage på at fluekneppe alle settings, prøve forskjellige afspillere mv. Stadig med samme resultat - billedet kørte videre i små hak.

Så satte jeg HTPC'en til min PC monitor - og vupti kørte det problemfrit - WTF !

Det viser sig så, efter at have pløjet mig igennem et forum for Samsung ejere, at Samsungs Smart TV indeholder en funktion der hedder Motion Plus, der absolut ikke kan fordrage input fra en PC. Funktionen korrigerer for tabte frames i TV udsendelser og sørger for at afvikle hurtige billedsekvenser mere flydende. Det virker fint ved normal brug, men algoritmen kan ikke håndtere det 60HZ signal der kommer fra en PC, hvor der i forvejen korrigeres for tabte frames i softwaren. Resultatet er et billede der hakker med jævne mellemrum, når Motion Plus sensoren forsøger at korrigere på et måske i forvejen korrigeret billede.

Løsning indtil videre - slå Motion Plus fra når jeg ser film på HTPC'en. Vil lige eksperimentere lidt med forskellige framerates og opdateringsfrekvenser på skærmkortet ( Intel HD4000 )

😎


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Polarfar d. 17-05-2014 20:08:41.