Overclocker
Tilføjet:
19-05-2014 11:49:08
Svar/Indlæg:
33/7
Hej
Jeg købte for over et år siden et brugt Gigabyte z77x-ud5h bundkort.Lige siden dag 1 har jeg oplevet små problemer med det såsom at mincomputer en gang i mellem fryser og jeg får den dejligste grrrrrrr lyd. Dette skete et par gange om ugen, max. Genstartede og så var der intet problem. Så i dag da jeg tændte min computer spillede den en lille sang for mig (først 8 beep, så et langt og så 3 korte). Google søgninger har fortalt mig at dette betyder at der sandsynligvis er et problem med min gpu. Jeg tænker at jeg jo har OC'et den mildt, så kunne være derfor. Jeg skifter mit 780 ud med en gammel 8800gtx, men får præcis sammen beep code. Jeglæser nærmere om denne beep code og det kan også være bundkortet, viser det sig. Jeg tager strømmen,piller cmos batteri ud, trykker på tænd knappen for at aflade det sidste, sætter cmos tilbage, kobler mit 780 tilbage i, sætter strøm til og tænder... samme beep code. Jeg er simpelt hen løbet tør for idéer... Der er btw på intet tidspunkt vist noget på min monitor.
Hvis det er bundkortet, kan det så ikke fikses? Vil være træt af at bruge over 1000 kr på nyt bundkort og det så ikke er problemet. Nogen der har nogle som helst idéer der kan hjælpe mig?
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af gardenstate d. 19-05-2014 12:05:48.