En hot 50 ved jeg er meget holdbar til sådan noget.
Generelt skal du holde dig fra T-hansens eget mærke (CPI) efter min erfaring.
Men i sidste ende er det nok lidt ligesom hardware, alt er faktisk ens og skal du bare frem og tilbage er det faktisk ligemeget hvad man vælger.
Hey HWT.
Ved godt, at HWT måske ikke er stedet at spørge til råds når det kommer til scooter køb, men scootergalleri! Holy shit, alt for meget dakke dak! :D
Er der overhovedet nogen herinde som kunne komme med nogle kompetente råd til følgende behov:
20km hverdag, til og fra job.
5 dage om ugen.
stabil, driftsikker og langt på literen.
budget: 10.000kr
/Canny
Jeg havde selv en hot50 for laaaaaaang tid siden og den kørte ca. 25km på literen. Men så blev den tunet og kørte ca 4-5km på literen 😀
Ellers ved jeg at Peguot Speedfight er en rimelig holdbar, dog skal du købe brugt for at finde sådan en til 10.000
Hey HWT.
Ved godt, at HWT måske ikke er stedet at spørge til råds når det kommer til scooter køb, men scootergalleri! Holy shit, alt for meget dakke dak! :D
Er der overhovedet nogen herinde som kunne komme med nogle kompetente råd til følgende behov:
20km hverdag, til og fra job.
5 dage om ugen.
stabil, driftsikker og langt på literen.
budget: 10.000kr
/Canny
Elsker den kommentar, for meget dakka dak, haha 😀
LOL, jeg bor endda i slagelse :D
LOL, jeg bor endda i slagelse :D
Det var jeg lige så fræk at tjekke i din profil.
Sådan en G-MAX er ret lækker men det er ikke noget lille nips som en HOT50 men det gør bare den er meget mere behagelig at køre langt på og så har den center affjedring hvilket giver den rigtig gode køre egenskaber specielt i sving (Lidt som en MC)
Har selv haft 2 Thansen scootere som jeg har været meget glad for. De var begge på værksted et par gange i løbet af de første par måneder, men derefter kørte de helt fint.
Det er også det billede jeg har fået fra de fleste andre jeg kender med Thansen scootere.
Så jeg har nu været fint tilfreds med mine. Den ene nåede da at køre 18.000km inden den blev stjålet. Den anden nåede jeg 9.000km på hvor den så også blev stjålet. Der var lidt problemer den første måned eller to med begge, men derefter var der aldrig det mindste. Ingen af dem nåede dog at blive over 2 år gamle, men kørt til det blev de i hvert fald 😛
Så selv køber jeg ikke andet end Thansen scootere mere. Har dog kun prøvet deres 2-taktere, så skal ikke kunne udtale mig om deres 4-taktere, som det nok er du skal have hvis benzinforbrug er relevant. Sidder selv i øjeblikket og overvejer, om jeg skal prøve sådan en her nu når den er på tilbud: http://www.thansen.dk/scooter-...
Den er baseret på en Yamaha motor, som Longija så har købt licens til at producere. Det plejer oftest at indebære at der er visse kvalitetsstandarder man skal opretholde for at kunne få lov til at producere den. Så tror ikke det er så skidt. Yamaha'en er i hvert fald en fremragende motor, så kunne ikke forestille mig kopien er helt skidt.
Hvis Thansen scootere er helt udelukket for dig, så er det nok bare en Hot 50 du skal have fat i. Det er sjældent man møder folk der har været utilfredse med dem. Jeg har ikke selv erfaring med dem, men tror aldrig jeg har mødt en med en Hot 50 der var utilfreds. Det har jeg så til gengæld ofte med folk der har købt scooter i Thansen. Jeg har været tilfreds med mine 2, men jeg kan jo bare have været heldig.
Ville aldrig købe en brugt scooter. Det var egentlig min plan første gang jeg skulle have en, men nåede da kun ud og kigge på 3 før jeg godt kunne se at folk lyver og fusker som bare fanden. Hvis man ikke har en smule forstand på det selv og har tid til grundigt at inspicere de scootere man kigger på, så vil jeg ikke anbefale at købe brugt. Selvfølgelig findes der da ærlige scooterejere, men har da godt nok fundet ud af at der er mange fuskere imellem.
23# uhhh polle, dét er lækkerier, kan se den har en original tunudstødning på, den mangler bare et nedlagt styr, så er der lidt café racer over den.! Kunne faktisk godt finde på at købe sådan en for at sætte den i stand, bare for at genopleve de unge dage. Og det selvom der står en gsxr750w i garagen. 😉
Det her var også en mulighed. Min første scooter var en Baotian.
http://www.homotorsport.dk/pro...