Nyt Kabinet Evt Fractal R4 eller cm 690 III

Case-modding d.  24. maj. 2014, skrevet af gekko
Vist: 3092 gange.

gekko
 
Superbruger
Tilføjet:
24-05-2014 18:49:26
Svar/Indlæg:
24/3
Jeg skal bygge ny pc men kan ikke finde ud af hvilket kabinet jeg skal købe.

vil have et lydsvagt kabinet og tror det bliver fractal R4 eller cooler master cm 690 III.

Har i en anbefaling eller ved hvor meget standart blæserne larmer ?

Tak
zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
24-05-2014 23:06:29
Svar/Indlæg:
701/7
Ville klart vælge Fractal kabinettet. Fracal er af udmærket kvalitet modsat Cooler Master kabinetter. Har haft et enkelt CM kabinet, kort sagt noget værre juks. Elendig byggekvalitet, billige materialer - I min verden ikke værd, at bruge penge på.

R4 er et fint kabinet, de medfølgende blæsere er ikke de bedste. Men hvis de sættes til at køre 7v via. den indbyggede fan controller, larmer de ikke synderligt.



æ
 
Enthusiast
Tilføjet:
25-05-2014 13:36:52
Svar/Indlæg:
40/1
Har selv Fractal R4 og synes det er et virkelig god produkt, og det rigtig godt til kabelføring, men jeg synes nu ikke det lamer besynderligt meget som du skriver #1 har hørt det der er værre og tror ikke rigtig man får det meget lavere end det, godt nok er lyden konstant men hvis du prøver at viske stille selv, vil du se at det faktisk ikke er særligt højt, det er nok også fordi de fleste lytter efter det når de skal tæste, som sagt alle har et køleskab i hjemmet, men den er der sku ingen der brokker sig over mærkligt nok 🙂


gekko
 
Superbruger
Tilføjet:
30-05-2014 13:43:16
Svar/Indlæg:
24/3
det blev fractal R4 og tak for svarerne 🙂


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-05-2014 19:29:11
Svar/Indlæg:
15982/637
#1: Een erfaring med een model ?. Arrh så kan du vist heller ikke lave en generalisering !
Der er jo forskellige kabinetter i forskellige prisklasser blandt alle producenter.

Cooler Master CM690 serien som kom frem i 2007 er det kabinet design der har været kopieret allermest i samtlige efterfølgende PC cases med forskelligt held.
CM 690 serien er skam rigtig god kvalitet til pengene og man har muligheden for alt lave endten støjsvage eller high airflow systemer. Jeg har haft mit originale CM690 siden 2008 har har ikke planer om at skifte.

Jeg har også haft et Fractal Define R3 som havde bukkede hjørner og ødelagt front. Jeg fik så et nyt et og det var det ganske fint og i dag er det i brug hos mine forældre.
På trods af en dårlig erfaring med eet kabinet fra Fractal vil jeg ikke fraråde dem.

#0: Fractal R4 vs CM690 Advanced III. Det kommer helt an på hvad dit kravt til kabinettet er. Skal du have et ultra stille system, så er F4 valget, men skift et par blæsere til low noise.
Har du brug for god køling og rigeligt airflow til et acceptabelt støj niveau så er det CM690 Advanced III. Flere test har vist at dette kabinet har dem bedste køling i GPU området blandt andre mere dyre kabintter. Du kan dog også gøre CM 690 Avanced III godt støjsvagt med lownoise blæsere, men så ryger lidt ideen med den gode køling.

Så alt i alt... et kabinet er ikke bare et kabinet, man skal vælge kabinet efter om man ønsker super luftkøling eller støjsvag kørsel.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 30-05-2014 19:30:10.