BenQ skærm og "touch"knapper

Diverse d.  26. maj. 2014, skrevet af Burgurne
Vist: 3742 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2014 23:35:40
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
Min BenQ BL2411 skærm har desværre nogle "touch"knapper i stedet for rigtige knapper. De fungerer næsten aldrig ved første berøring, så enten kan jeg ikke finde ud af at bruge dem, eller også er det noget crap.
Når min finger nærmer sig knapperne, lyser de op, men intet sker (jeg har jo ikke trykket på noget endnu). Men der sker heller ikke en sk.. når jeg så når hen og berører en af knapperne. jeg skal så flytte hånden igen, så den ikke kan "mærke" mig, vente til lige inden knappernes lys går ud igen, for derefter at trykke igen. I de fleste tilfælde kommer menu'en så frem, så jeg kan vælge hvad jeg vil ... eller det burde jeg kunne, for nu skal jeg igen flytte hånden langt nok væk, til den ikke kan mærke mig. Først NU kan jeg (og her svigter den også ind imellem) vælge (f.eks) indgang, og derefter vælge OK.

Det samme med tænd/sluk knappen. Den kan være temmelig svær at tænde (mange forsøg), men den slukker næsten hver gang.
Nogen der har en ide til, hvordan jeg kan lave det om til alm kontakter, der skal bruges 5 stk samt en til on/off.
Har tidligere haft en Samsung monitor med touch-knapper, og den endte op med ikke at kunne tændes mere, samt man kunne skrue OP for lyset, men ikke ned igen.

jeg køber ALDRIG mere en monitor med touch-knapper, ikke om så det er en 19200*12000 OLED monitor :no:
Mr.

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2014 00:12:00
Svar/Indlæg:
2518/53
Hvor og hvornår har du købt den?

Kan godt se flere test hvor de skriver om de touch knapper på den, de skriver det ikke som nogen fejl men bare det er træls at bruge, slow, delay og lag.

Har du prøvet at bruge de touch knapper som du er zombie i koma og se de så skulle være mere medgørlige hvis det går meget langsomt når man bruger dem?

Det er vil op til om du kan øve dig i at bruge dem/kan leve med det eller den skal/kan skiftes ud med en anden?

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2014 00:49:13
Svar/Indlæg:
5421/53
Hvis det er selve softwaren der driller, så vil knapper intet hjælpe desværre 😕

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2014 11:49:53
Svar/Indlæg:
5874/1287
købt 4/12 2013 hos Dustin Home.
Hvorfor omtales sådanne skod-knapper ikke i en monitortest? Billedkvalitet er selvfølgelig det vigtigste i en test, men hvis man ikke kan tænde eller indstille monitoren, er den jo alligevel ikke så meget værd.
Har ikke råd til at udskifte monitoren igen så hurtigt, så jeg må desværre leve med det, hvis I ikke har nogen løsning 😩

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 27-05-2014 11:50:04.

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2014 13:10:47
Svar/Indlæg:
2518/53
Prøv at skrive en mail til BenQ og se om de har noget at sige til det og måske kan/vil hjælpe.

Du kunne prøve at komme noget i stil af det over de testet og se om de har noget at sige?: http://eshop.silvan.dk/vare/fi...
Det koster ikke det vilde at teste det af og de er i gummi, filt, hård, blød, høje, lave, store og små.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2014 18:25:55
Svar/Indlæg:
5874/1287
Ja, jeg vil da prøve at skrive en email til dem, hvis jeg kan finde en email-adresse, hvor de forstår engelsk eller dansk.

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med de filtdupper? 😳

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
01-06-2014 16:53:32
Svar/Indlæg:
5874/1287
BenQ havde faktisk et råd som (indtil videre) virker fint.
Man skal starte menu-knapperne på den længst til venstre, derefter virker den rimeligt. Ikke så hurtigt som rigtige knapper, men den virker hver gang. Så jeg har ændret på cstm. funktionen, så inputskift nu ligger på den venstre knap. Så tak for ideen med at skrive til dem 🙂