Senior Skribent
Tilføjet:
28-05-2014 10:03:07
Svar/Indlæg:
2309/846
Har for nylig installeret et AMD R9 280X i stedet for mit HD7950. Et eller andet i den forbindelse har gjort min maskine (se profil) ustabil som en i hel...
Hvis jeg booter ind i windows og derefter åbner for lydstyrke-justeringen med den lille højttaler ved siden af uret, klikker 7-8 gange på barren så den velkendte PING lyd fremkommer, så crasher lyddriveren. Lydstyrke slideren bliver stående åben, og al lyd er væk.
I spil kommer problemet indlæsning af baner/filmsekvenser. Igen crasher lyden - og spillet, og der er efterfølgende ikke lyd i Windows.
I systemet er der angivet to lyd enheder. Et HD Audio Device, der kører på MS standard driver, og et AMD HD Audio device, der åbenbart kan kanalisere lyd via HDMI, men det bruger jeg ikke.
Jeg har prøvet at deaktivere AMD HD Audio Device, men det hjalp ikke på stabiliteten.
Er der andre der har haft bøvl med deres systemer i den henseende efter skift af grafikkort. Mit HD7950 kørte problemfrit, og har aldrig oplevet at der har været lydproblemer ellers.
Lydchippen er en Realtek, men jeg har bevidst undgået Realteks drivere.
/Polarfar